Společnost


BEBOTO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9439Zpackaná oprava Sony Xperia ZR a nereakce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2016, před 9 lety

Pavel Paloncy

Znění stížnosti

22.4.2014 jsem u prodejce zakoupil telefon Sony Xperia ZR. V cervnu 2015 se objevily u telefonu drobme problemy, odeslal jsem jej na reklamaci. Reklamace nebyla uznana, byla mi nabidnuta nezarucni oprava za cenu 2000 Kc. Souhlasil jsem a telefon mi byl odeslan zpet.
Bohuzel po oprave mi byl telefon odeslan v horsim stavu nez pred opravou - displej byl sice vymeneny (resp. nejspis byl vymeneny cely pristroj, i kdyz o tom prodejce pomlcel), ale chybely zaslepky na kabely, nefungoval akcelerometr a po par dnech prestal telefon fungovat uplne. Byl naprosto nefunkcni.
Tak jsem odeslal telefon na reklamaci dane opravy a od te doby cekam, prodejce temer nereaguje, pouze jednou za cas se ozve a prodlouzi lhutu, do kdy problem pry vyresi.


Produkt

Sony Xperia ZR


Požadované řešení

Bud vraceni penez za zpackanou opravu a telefonu (pouziteho) v obdobnem stavu jako pred opravou nebo kompletni vraceni penez za opravu i telefon jako takovy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2016 10:50, před 9 lety

Obchodní podmínky a reklamační řád společnosti BEBOTO s.r.o. uveřejněný na internetových stránkách e-shopu s názvem Megatel: http://www.megatel.cz/cms.php?id_cms=2, stanoví, že obchodní podmínky platí pro nákup v internetových obchodech provozovaných společností BEBOTO s.r.o. od 1.1. 2014. Spotřebitel zakoupil reklamovaný telefon dne 22.4.2014.

Spotřebitel v popisu stížnosti uvádí, že se dohodl s prodejcem na provedení nezáruční opravy telefonu. Taková oprava je prováděna na základě smlouvy o dílo, pokud provedení opravy nebylo řádné, má možnost opravu u obchodníka reklamovat.

Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedená oprava při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které pro opravu opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího. Je-li tedy měněna například součástka v telefonu, odpovídá zhotovitel za vady této součástky při převzetí, ale i za vady, které se vyskytnou během zákonné 24měsíční doby. Zhotovitel odpovídá také za vady, jejichž příčinou je vadnost věci, která má být opravena nebo upravena, či nevhodnost pokynů objednatele, jestliže ho na vadnost věci či nevhodnost pokynů neupozornil.

Reklamace zjevných vad by měla být okamžitá, při přebírání věci z opravy. Reklamace skrytých vad musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let.

Zhotovitel je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 kalendářních dní od jejího uplatnění, pokud se se spotřebitelem nedohodl na delší době. Takovou dohodou není jednostranné oznámení zhotovitele o prodloužení doby vyřízení reklamace. Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když zhotovitel spotřebitele o tom vyrozumí. Vyprší-li zákonná lhůta, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel může od smlouvy o opravě věci odstoupit. Zhotovitel je povinen vydat objednateli potvrzení o uplatnění reklamace, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, jímž je Česká obchodní inspekce.

Jestliže na věci, kterou zhotovitel převzal k provedení opravy vznikne škoda, lze žádat o náhradu škody na převzaté věci. Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Především však bude záležet na možnosti prokázat, že ke škodě došlo v souvislosti s poskytováním služby. Protokol o převzetí telefonu k opravě by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání podnikateli, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné vytknout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2016 14:38, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.