Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před časem mi do auta narazila srna. Byl večer. Tak jsem ihned po srážce zastavila, srna utekla a já zkontrolovala auto. Prvním pohledem se mi zdálo, že je vše v pořádku, tak jsem odjela domů. Ráno jsem ale zjistila, že mám rozbitý podběh a na blatníku jsou škrábance a i kus srsti. Tak jsem volala na pojišťovnu, protože mám uzavřené připojištění co mám dělat. Popsala jsem jim celou situaci dopodrobna a jejich pracovníkem mi bylo řečeno co mám dělat. Pracovním mi řekl, dokonce vyhledal nejbližší jejich autorizovaný servis na který se mám obrátit. Bylo mi řečeno, že vše vyřídí za mne. Tak jsem zajela do autoservisu, tam jsem přenechala auto i s dopisem o zaregistrování pojistné události. Auto mi bylo opraveno, ale se servisem jsem se trochu nepohodla, protože mi nechtěli ukázat fakturu. Vlastně do dnešního dne nevím částku a ani to co se na autě opravovalo.
Tak jsem urgovala pojišťovnu o fakturu, kterou servis dokládal pojišťovně. Jenže po čase mi přišel dopis od pojišťovny, že pojistné plnění je zamítnuto. Tak jsem se odvolala a mé stížnosti nebylo vyhověno, kvůli tomu, že to neřešila policie a že není prokázané, že došlo ke srážce se zvěří. Ale na tom já trvám a přece jenom, když jsem to dala do jejich servisu, tak snad to tam jejich člověk taky viděl a měli by jim věřit.
Axa připojištění se střetu se zvěří
Prosím ještě jednou o posouzení mého odvolání a přiznání pojistného plnění.
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Dle pojistných podmínek společnosti AXA pojišťovna a.s. se připojištění poškození a střetu se zvěří vztahuje pouze na takové škody na vozidle, které byly prokazatelně způsobeny fyzickým kontaktem zvířete s poškozenou částí vozidla, a současně nejsou a nebudou uplatňovány z havarijního pojištění. V případě, že nastala pojistná událost, je pojištěný povinen učinit všechna opatření pro to, aby se škoda vzniklá dále již nezvětšovala, a v případě, že jej za tímto účelem pojistitel bude instruovat, postupovat v souladu s takovými instrukcemi a pokyny. Pokud spotřebitelka postupovala dle instrukcí zaměstnance společnosti, jednala v souladu s výše uvedeným postupem.
V pojistných podmínkách je také uvedeno, že je pojistitel oprávněn snížit nebo zamítnout pojistné plnění v případě, kdy škodná událost nebyla šetřena příslušnými policejními orgány anebo nebylo jednoznačně prokázané, že se jedná o střet se zvěří nebo poškození po přímém kontaktu se zvěří.
Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. V případě zamítnutí práva na pojistné plnění, může spotřebitelka požadovat zdůvodnění zamítnutí.
Nesouhlasí-li spotřebitelka s důvody zamítnutí, je možné se obrátit se stížností přímo pojišťovnou na adresu: AXA ASSISTANCE, Hvězdova 1689/2a, 140 62, Praha 4, Česká republika. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na ombudsmana společnosti (více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.axa.cz/o-nas/kontakty/zprava-pro-ombudsmana/). Dále má pojištěná osoba možnost obrátit se se stížností na orgán dohledu nad pojišťovnami - Českou národní banku. Orgán dohledu se bude zabývat důvody zamítnutí práva na pojistné plnění, a pokud shledá, že pojistná událost byla vyhodnocena nesprávně, může se spotřebitelka dožadovat pojistného plnění.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.