Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#9447Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2016, před 9 lety

Jiří Šrom

Znění stížnosti

Dobrý den také jsem zakoupil vozidlo v AAA Olomouc jednalo se o Peugeot 307 sw spz 4E61667 rok výroby 2003.Celkově při zkušební jízdě vozidlo vypadalo zcela v pořádku cena vozidla byla 83 000 Kč na automobilu jsem necelý týden po koupi zjistil že se ztrácí voda s chladící soustavy.Tak sem zajel do servisu a tam mi zdělili že se jedná o těsnění pod hlavou tak sem šel z5 do AAA na reklamaci samozřejmě zamítnuto z ohledem na protokol o zkušební jízdě ve kterém se mimo jiné udává i celkový stav vozu což se mi tedy nikdo ani neuráčil zdělit moje blbost když sem tomuto podniku důvěřoval takže první oprava těsnění pod hlavou,repas vstřikovačů a nějaké menší výměny cena 25 000Kč po opravě jsem jezdil 2 týdny a odešla spojka normálně se úplně rozsypal setrvačník oprava 19 000Kč s druhou opravou jsem ani na reklamaci nezkoušel jelikož to asi ani nemá význam když sem jen volal na reklamační oddělení bylo mi zděleno co bych chtěl když si koupím vozidlo technicky nevyhovující a že pravděpodoně reklamasi stejně opět zamítnou!!! Tak pak nevím jestli je normální za 83 000 koupit vozidlo technicky nevyhovující?? No nevím můj názor je že AAA Auto bych doporučil možná jen někomu komu bych chtěl dost uškodit protože po těchto zkušenostech... na to jaké jsou reklamy a realita pravej opak bomba no ale měl bych nový slogan "Nevíte co s penězi? Zakupte si pojízdnou pokladničku v AAA Auto vše pro vaši nespokojenost." :(


Požadované řešení

Reakci bych nechal na AAA Auto jelikož je to taková společnost mohla by mít daleko lepší přístup k prodaný vozidlům.Samozřejmě že by mohli opravy nějaký způsobem kompenzovat alespoň polovinu když už ne v plné výši


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2016 10:16, před 9 lety

Od spotřebitele jsme prostřednictvím nové samostatně podané stížnosti obdrželi následující doplňující informace:

"Dobrý den tak už tu sem přidám další stížnost a to na nesoulad uvedených majitelů.Když jsem vozidlo kupoval v AAA Auto Olomouc na automobilu byl uveden počet majitelů 1 ale když sem včera byl na technické kontrole a zjišťovali jsme stav tachometru a majitele.Jak už jsem psal na vozidle bylo uvedeno počet majitelů 1 a teď jsem zjistil že já jsem už 5 majitel vozu nevím jestli je tohle teda zcela normální ale řek bych že ne.Jedná se o vozidlo Peugeot 307sw rv.2003 spz 4E61667."

Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost a jakožto podnikatel odpovídá i za to, že spotřebiteli nějaký důležitý údaj zatajil. Informační povinnost plyne z § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5 odst. 1 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu klamavé obchodní praktiky dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta.

V případě, že se jednalo o neposkytnutí takové informace, jejíž poskytnutí by vedlo k neuzavření smlouvy, a prodávající o tom věděl, jedná se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Toto podstatné porušení by spotřebitel musel prokázat, např. tím, že si před uzavřením smlouvy písemně vymínil určitou vlastnost vozu. Odmítne-li prodávající odstoupení respektovat, doporučujeme se o dalším postupu poradit s advokátem.

Pokud se u zakoupeného ojetého vozu přímo objeví nějaká vada, je možné tuto vadu u prodejce vytknout (reklamovat) a požadovat nápravu, či přiměřenou slevu z ceny. V případě koupě ojetého vozu platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. I v případě ojetého vozu však platí, že vůz má vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Práva z vadného plnění může spotřebitel uplatnit v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí věci. Zmíněná doba může být však zkrácena až na polovinu (tedy dvanáct měsíců), pokud se jedná o použitou věc. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravu, pokud to není možné tak má nárok na přiměřenou slevu nebo může od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud prodávající toto potvrzení nevydá, porušila tím společnost svou zákonnou povinnost dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za takové jednání může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Pouhým obecným ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.

Pokud by nebyla spotřebitelem uplatněná reklamace vozu uznána, může spotřebitel využít znaleckého posudku k rozporování zamítnuté reklamace. Po dobu vyřizování reklamace nebo vyřizování znaleckého posudku by však měl mít autobazar, resp. soudní znalec věc u sebe, aby měl možnost vadu odborně zhodnotit, popřípadě přezkoumat.

Jak k vadě došlo, by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, proto je vhodné uschovávat maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Poté, co bude mít spotřebitel vypracován znalecký posudek, který bude svědčit v jeho prospěch, a ani na jeho základě nebude reklamace uznána, může si teprve spotřebitel automobil nechat opravit jinde. U soudu by se pak mohl domáhat proplacení takovéto opravy. Znalecký posudek by totiž prokazoval, v jakém stavu bylo vozidlo před opravou. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.2.2016 15:25, před 9 lety

Vážený pane Šrome,
jak mě informoval reklamační technik a jak jsem dohledával s kolegy z oddělení starajícího se o webové stránky společnosti, nikde nebylo uvedeno, že je vůz po prvním majiteli. Kde to prosím mělo být uvedeno? Pokud jde o reklamaci těsnění, společnost setrvává na svém zamítnutí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.2.2016 20:35, před 9 lety


Jiří Šrom

Majtele bych až tak ani neřešil to je mě osobně celkem jedno jen sem htěl znát váš názor ale co se týče toho těsnění bylo podfouklé pod 2 válci ale celkově se při o pravě nejednalo jen o těsnění ale také o repasování vstřikovacích trysek cena opravy 25 000.Po opravě vozu čtrvnáct dnů na to se uplně rozpadnul setrvačník takže další oprava spojky cena 18 000 a s vozem sem nenajel ani 5 000km!Nevím jestli je tohle normální přístup ale z mého pohledu a pohledu jiných určitě ne od takové společnosti bych čekal uplně jiný přístup a ne že se prodá vozidlo se závadami o kterých samozřejmě společnost co se týče hlavy rozhodně věděla tak by mě zajímalo proč v protokolu nejsou přímo uvedené závady na voze!Jako napsát unik kapalin to je celkem široký pojem u ojetého vozidla nemyslíte? Kdyby alespon nekdo řek na voze je taková a taková závada... ale to né! Pak by v tom nebyl ten fígl z každého jen dostat peníze za "vrak" a pak reklamace?No jo samozřejmě zamítnuta.Nevím co víc vám na to dodat když jsem šel do vaší společnosti s tím že si pořídám automobil nenapadlo mě že nenajedu ani 5000km a mužu investovat dalších 50 000.A jinak teda ještě k tomu protokolu když mi tvrdíte že jsem si koupil vozidlo technicky nevyhovující což je uvedeno i v protokolu jak je možné že se takové vozidlo prodá a muže se běžně pohybovat po pozemních komunikacích? Nemělo by takové vozidlo zkončit na zvrakování? a ne ještě za něj chtít 83 000? Každopádně pokud bude mít vaše společnost takovýto přístup k mojí reklamaci tak je mi líto ale rozhodně vaši společnost nikomu nedoporučím ba naopak. Děkuji za odpověď Šrom

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2016 09:59, před 9 lety

Jak již bylo uvedeno výše, pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.3.2016 11:09, před 9 lety

Společnost setrvává na zamítnutí reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2016 11:12, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat.

Nebude-li však mezi stranami v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.3.2016 11:25, před 9 lety


Jiří Šrom

No jak jinak než že setrváváte na zamítnutí stížnosti vy jste společnost....Naposled co jsem u vás koupil automobil a taky vám udělám vlastní reklamu jen se někdo zeptá tak mu povím jak to chodí v AAA a hned bude každý hledět na přístup AAA Auto k prodanému vozu a nějaký protokol o zkušební jízdě to si mužete nechat únik kapalin a podobně se dá čekat u staršího vozu ale v mém případě ste měli do protokolu napsat Pozor!vozidlo určeno k likvidaci!! A ne za něj chtít 83 000Kč. Takže laskavě si vaše protokoly pozměntě a uvedte přímo do protokoulu závady na voze!! Pak už je to věc toho kdo si vozidlo koupí a né že koupím vozidlo za 14 dnů dělám komplet motor dalši měsíc na to spojku a momentálně ted musím menit servo a to vše průběhu půl roku! A pokud vím bazar jako podnikatel by měl držet záruku 2 roky pokud teda není snížená pak by to byl 1 rok na motor a skryté závady.Toď ode mě vše nemám už náladu se s vaší společností o něčem handrkovat ste jen společnost co lidi "okrádá" a stěžuje jim život nashledanou!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.4.2016 12:02, před 9 lety

Z naší strany již není nic k doplnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2016 09:50, před 9 lety

Jelikož mezi stranami sporu nebylo možné nalézt smírné řešení, bude stížnost uzavřena. Spotřebitel má možnost se domáhat svého práva soudní cestou. Před podáním žaloby doporučujeme celou věc konzultovat s advokátem. Seznam advokátů je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.