Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jsme s manželkou důchodci a i manželka má umělé čočky již asi 10,let.Teprve dnes jsem si přečetl návod na dodané krabičce s brýlemi, kde je jasně napsáno že po operaci očí se přístroj nesmí užívat.
Jsem asi měsíc po operaci šedého zákalu a mám na obouch očích umělé čočky.
Na návodu na internetu který jsem si okopíroval tam tyto upozornění nejsou.
Kam mám výrobek vrátit protože jsem zatím nenašel místo distribuce dodávatele přístroje.
Není uvedeno kam baterie vložit.
Dát podrobné informace o místě kam výrobek vrátit
a požadujeme vrácení peněz.
Lachman Svatoslav
|
Tweet |
Všeobecné obchodní podmínky provozovatele obchodu na internetové adrese http://www.optimaskpro.com/cz_official_vf1/ uvádí k možnosti vrátit zboží následující:
Požadavky na vrácení peněz budou odeslány emailem na: support@optimaskpro.com. V požadavku zákazník uvede důvod požadavku. Vyhrazujeme si právo požadavek kupujícího nepřijmout, pokud důvod jeho/její stížnosti bude shledán neoprávněným.
Vrácený produkt musí být ve stejném stavu, ve kterém jste jej obdrželi (jako nový), aniž by bylo otevřeno nebo poškozeno balení, těsně před prodejem, stejný jako původní balení.
Pro přijetí vráceného zboží musíte uvést číslo objednávky osoby, která původně produkt zakoupila a jejíž detaily jsou uvedeny v kódu objednávky.
Zákazník má právo vrátit zakoupený produkt a požadovat jeho náhradu za jiný produkt nebo vrátit peníze ve dvou případech:
1. V případě prokázaného pochybení naší společnosti (obdržení chybného produktu nebo produktu s vadami v kvalitě), zákazník vrátí produkt během deseti (10) dní od dne, kdy produkt obdržel, a to bez toho aniž by musel hradit náklady na přepravu.
2. V případě, že rozhodnutí zákazníka vrátit produkt není důsledkem žádného dříve zmíněného důvodu, si společnost vyhrazuje právo požadavek neuspokojit. V případě vznesení nároku může zákazník produkt vrátit během deseti (10) dní od data převzetí. V tomto případě náklady na dopravu a také veškeré rozdíly v ceně produktu hradí zákazník.
Dále je uvedeno ve výše uvedených všeobecných obchodních podmínkách, že: " Tato smlouva se bude řídit evropským a českým právem, obzvláště zákony, které řídí záležitosti související s elektronickým obchodem, vzdáleným prodejem a ochranou zákazníka. "
Zveřejněné obchodní podmínky jsou závazné jak pro kupujícího, tak pro podnikatele.
Dle českého práva platí, že od smluv uzavíraných distančním způsobem (na dálku po internetu, telefonu) lze odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Pokud však v jejím průběhu dodatečně poskytne poučení, začíná tímto okamžikem běžet nová čtrnáctidenní lhůta.
Po odstoupení od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění do 14 dnů. To znamená, že spotřebitel musí v této lhůtě odeslat zboží zpět prodávajícímu a prodávající je oproti tomu povinen vrátit kupujícímu uhrazené finanční prostředky, a to včetně nákladů na dodání.
Byla-li však prodávajícím poskytnuta nesprávná, popřípadě neúplná informace o vlastnostech zboží, může spotřebitel takové zboží rovněž reklamovat.
V tomto případě bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české spotřebitele a odesílá zboží do ČR. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou, popřípadě doporučujeme podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele, případně podvodu, avšak podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je způsobená škoda alespoň ve výši 5000,- Kč, která se však sčítá pro případ, že by bylo vícero poškozených. Trestní oznámení lze podat ústně do protokolu, a to přímo na služebně Policie ČR či na Státním zastupitelství.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.