Společnost


Albert Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:182
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#9454Nevykoupení prázdných lahví od piva

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

16 hodin 48 minut

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2016, před 9 lety

Světlana Šmídová JUDr.

Znění stížnosti

Dnešního dne odmítla prodejna vykoupit prázdné láhve od piva se zdůvodněním, že jim nejde automat na lahve. Odmítla jakýkoliv návrh jiného řešení a poslala zákazníka na prodejnu na Jasnou (několik zastávek autobusem).
Tím došlo k porušení zákona 477/2001 Sb., § 9 odst. 4.

Chci vědět, jaká budou provedena opatření k tomu, aby se porušování zákonů napříště zabránilo.


Požadované řešení

Poučení o povinnosti dodržovat zákony, včetně provedení nápravy pro příště.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2016 11:27, před 9 lety

Prodejce nemůže odmítnout výkup vratných obalů nebo jejich odkup podmiňovat určitým počtem a stanovovat si další podmínky dle § 9 odst. 4 zákona č. 477/2001 o obalech : citace "Ten, kdo uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinen tyto vratné zálohované obaly také vykupovat, a to bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží. Výkup vratných obalů musí být v provozovně zajištěn po celou provozní dobu."

Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu na stránkách http://www.albert.cz/kontakt/napiste-nam anebo přímo na zodpovědné vedoucí pracovníky uvedené provozovny.

Česká obchodní inspekce jakožto státní dozorový orgán dohlíží rovněž dle § 18 zákona o ochraně spotřebitele na náležité informování spotřebitele, které se týká výkupu vratných zálohovaných obalů.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

ČOI bude řešit porušení zákona o ochraně spotřebitele, popř. zákona o obalech z pohledu veřejnoprávního, výsledkem tak může být uložení pokuty danému podnikateli.

Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.