Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dnešního dne odmítla prodejna vykoupit prázdné láhve od piva se zdůvodněním, že jim nejde automat na lahve. Odmítla jakýkoliv návrh jiného řešení a poslala zákazníka na prodejnu na Jasnou (několik zastávek autobusem).
Tím došlo k porušení zákona 477/2001 Sb., § 9 odst. 4.
Chci vědět, jaká budou provedena opatření k tomu, aby se porušování zákonů napříště zabránilo.
Poučení o povinnosti dodržovat zákony, včetně provedení nápravy pro příště.
|
Tweet |
Prodejce nemůže odmítnout výkup vratných obalů nebo jejich odkup podmiňovat určitým počtem a stanovovat si další podmínky dle § 9 odst. 4 zákona č. 477/2001 o obalech : citace "Ten, kdo uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinen tyto vratné zálohované obaly také vykupovat, a to bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží. Výkup vratných obalů musí být v provozovně zajištěn po celou provozní dobu."
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu na stránkách http://www.albert.cz/kontakt/napiste-nam anebo přímo na zodpovědné vedoucí pracovníky uvedené provozovny.
Česká obchodní inspekce jakožto státní dozorový orgán dohlíží rovněž dle § 18 zákona o ochraně spotřebitele na náležité informování spotřebitele, které se týká výkupu vratných zálohovaných obalů.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
ČOI bude řešit porušení zákona o ochraně spotřebitele, popř. zákona o obalech z pohledu veřejnoprávního, výsledkem tak může být uložení pokuty danému podnikateli.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.