Společnost


Allianz pojišťovna, a.s.

Počet nahlášených stížností:96
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:10
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#9455Penzijní pojištění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2016, před 9 lety

Olga Benešová

Znění stížnosti

Dobrý den, zrušila jsem u společnosti Allianz penzijní pojištění. Bylo sděleno, že musím doplatit 2 měsíce platby, protože odstoupit od smlouvy můžu jenom po ročním plnění. Jelikož jsem na pracovním úřadě,tak jsem se dohodla se zástupkyní společnosti,že nemůžu doplatit platbu za dva měsíce,tudíš mi bude vrácena částka na účet cca o 600,- kč méně jako penále. S tím jsem souhlasila.Po asi třech měsících jsem kontaktovala pojišťovnu s tím,že mi ještě platba na účet nedošla.Bylo mi bylo zděleno,že mě kontaktovali na moji adresu bydliště obyčejným dopisem do schránky,kde mě informovali o tom,že musím ještě jednou písemně potvrdit odstoupení od smlouvy do určitého data jinak peníze propadnou ve prospěch společnosti.Žádný dopis mi nedošel,tak mám smůlu a jsem tedy bez peněz.Je to vůbec možné,aby na základě dopisu,který nebyl do vlastních rukou či doporučený tato společnost takhle rozhodla?


Požadované řešení

Vrátit mi moje peníze na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2016 13:18, před 9 lety

Pokud bylo předčasně vypovězeno doplňkové penzijní spoření nebo penzijní připojištění se státním příspěvkem, má spotřebitelka právo na vyplacení tzv. odbytného, to znamená vyplacení naspořené částky bez státního příspěvku. Má-li spotřebitelka právo na vyplacení odbytného, nemůže si společnost naspořené peněžní prostředky ponechat. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost by získala majetkový prospěch bez právního důvodu.

Dle smluvních podmínek pro doplňkové penzijní spoření společnosti Allianz pojišťovna, a.s. vzniká nárok na odbytné spotřebitelce v případě zániku doplňkového penzijního spoření dohodou nebo výpovědí, pokud spořící doba trvala alespoň 24 kalendářních měsíců a nedošlo k převodu prostředků spotřebitelky k jiné penzijní společnosti. U doplňkového penzijního spoření trvá výpovědní doba jeden měsíc a začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce bezprostředně následujícím po dni doručení výpovědi.

Pokud byla uzavřena smlouva o penzijním připojištění (tyto smlouvy bylo možné sjednávat do roku 2012), tak dle penzijního plánu společnosti Allianz pojišťovna, a.s. nárok na odbytné vzniká spotřebitelce, která zaplatila příspěvky alespoň na 12 kalendářních měsíců a jejíž penzijní připojištění zaniklo výpovědí nebo dohodou, pokud jí není vyplácena penze, penzijní připojištění trvalo alespoň 12 kalendářních měsíců a nedošlo k převodu prostředků do transformovaného fondu jiné penzijní společnosti. Spotřebitelka může penzijní připojištění kdykoliv písemně vypovědět. Výpovědní doba je dvouměsíční a začíná běžet od prvního dne kalendářního měsíce, který následuje po doručení výpovědi do sídla penzijní společnosti. Jejím uplynutím penzijní připojištění zanikne. Penzijní společnost je povinna spotřebitelce nejpozději do 30 dnů ode dne doručení výpovědi do sídla penzijní společnosti písemně potvrdit její přijetí a sdělit datum zániku penzijního připojištění.

Byla-li smlouva řádně vypovězena a spotřebitelka splnila podmínky podmiňující nárok na vyplacení odbytného, má společnost povinnost vrátit přijaté peněžní prostředky. Pokud spotřebitelka s postupem společnosti nesouhlasí, měla byt podat stížnosti. Stížnosti je možno podávat písemně na adresu Allianz penzijní společnosti, a.s., Ke Štvanici 656/3, 186 00 Praha 8. Stížnosti se vyřizují písemně a bez zbytečného odkladu, není-li stranami dohodnuto jinak. Spotřebitelka se může se svoji stížností obrátit také na Českou národní banku se sídlem Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad finančním trhem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.3.2016 08:27, před 9 lety

Dobrý den, prověřili jsme všechny smlouvy evidované na jméno Olga Benešová. Protože jich se stejným jménem máme v systému více, dovolujeme si Vás požádat o kontaktování na adrese stiznosti@allianz.cz. Prosíme Vás laskavě o doplnění bližších informací, například čísla smlouvy, rodného čísla či data narození. Záležitost rádi prověříme a společně najdeme to nejlepší řešení Vaší situace. Předem Vám velmi děkujeme.

Vaše Allianz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2016 09:11, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2016 00:07, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.