Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 12.12.2015 jsem na prodejně v Brně na Masarykově ulici reklamovala mobilní telefon,který jsem mela cca 2 roky.Nikdo me dodnes 26.1.2016 neinformoval o tom,zda je telefon opraveny zpět na prodejně.Proto jsem dnes sama prodejnu navštívila,abych se sama přesvědčila,kde telefon je.Bylo mi řečeno,ze ze servisu nemaji žádné informace o stavu reklamace.Též mi bylo prodejcem na prodejně sděleno,že mi telefon vymění za nový nebo vrátí peníze.Najednou mi řekl,že mám dodat kompletní originální příslušenství k předmětnému telefonu.Sdělila jsem mu,že tyto věci dávno nemám protože přestali fungovat po roce užívání.Prodejce byl ale velmi arogantní a řekl,že bez těchto věcí od smlouvy odstoupit nemohu.Jsem uz přes měsíc bez telefonu a i když jsem tam šla opravdu s klidem tento přístup mě neuvěřitelně naštval.
mobil Huawei P6
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud došlo k poškození (ztrátě) příslušenství reklamovaného telefonu zaviněním spotřebitele, může si prodejce sjednat přiměřenou srážku z kupní ceny, kterou je povinen v případě odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli. Popřípadě při výměně telefonu za nový, bezvadný by mohl prodejce nabídnout zboží o danou částku levnější, pokud by se smluvní strany na tom vzájemně dohodly.
V daném případě doporučujeme pokusit se dohodnout s prodejcem, neboť v případě, že je reklamace uznána jako oprávněná, popřípadě se jedná o nevyřízenou reklamaci v zákonné lhůtě, a způsobem vyřízení je odstoupení od smlouvy, tak platí, že odstoupením se smlouva zruší od svého počátku, jako by nikdy nebyla. Důsledkem odstoupení je následná povinnost stran vrátit si poskytnutá plnění (prodejce vrací kupní cenu telefonu a spotřebitel kompletní zboží včetně příslušenství).
Kupující by měl tedy vrátit věc ve stavu, v jakém ji obdržel. Právu na odstoupení však nebrání:
změny způsobené prohlídkou věci za účelem zjištění vady,
změny v důsledku běžného opotřebení při používání,
změny v důsledku působení přírodních sil či nahodilých událostí, přestože bylo o věc řádně pečováno,
případy, kdy věc či její část kupující prodal, jestliže prodávajícímu vrátí to, co ještě vrátit může, a nahradí mu prospěch, který z prodeje měl.
Dobré odpoledne,
situaci rádi prošetříme. Zašlete nám, prosím, váš požadavek pomocí aplikace na www.o2guru.cz/guru. Uveďte, na které prodejně jste telefon reklamovala, datum reklamace a číslo reklamačního protokolu.
S pozdravem
Sandra Čermáková
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.