Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9468Neoprávněně zaslaná zásilka s požadavkem platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2016, před 9 lety

Jana Papajová

Znění stížnosti

Asi v prosinci 2015 jsem obdržela do schránky balíček se zásilkou zdarma, kterou jsem si neobjednala a jejíž převzetí mě k ničemu nezavazovalo. Poplatek za poštovné ve výši 99,0 Kč jsem uhradila s poznámkou, že další zásilky nechci. Přesto jsem dnes obdržela novou zásilku v hodnotě 100,0 Kč+99,00 Kč poštovné a balné.
Znovu proto důrazně upozorňuji, že zásilku vracím, nehradím a další neakceptuji. Ani další zásilky nebudu hradit jelikož jsem si nic neobjednala a proto mne ve vlastním zájmu laskavě stornujte ze své evidence.


Požadované řešení

Okamžitě ruším jakékoliv vztahy s Vaší firmou a odmítám jakékoliv Vaše zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2016 11:47, před 9 lety

V daném případě velmi záleží na tom, zda spotřebitelka opravdu nikde neodsouhlasila, že jí bude obdržené zboží zasláno. Smlouva nebo objednávka nemusí být jen písemná, lze také uzavřít smlouvu po telefonu. Od takové objednávky má pak spotřebitel právo odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží dle § 1824 a 1829 občanského zákoníku. Odstoupení od smlouvy je třeba vždy z důvodu prokazatelnosti zasílat doporučeně s dodejkou na adresu prodejce pro odstoupení dle jeho obchodních podmínek. Pokud by adresu pro odstoupení uvedenou neměl, tak je třeba zboží odeslat na adresu sídla společnosti dle veřejného rejstříku.

Pokud si je však spotřebitelka jistá, že žádnou objednávku, zaslání zboží neodsouhlasila a zboží přišlo bez jakékoli její součinnosti, tak lze na takové zboží hledět dle občanského zákoníku jako na neobjednané plnění dle § 1838 občanského zákoníku. Pak se na spotřebitele hledí jako na poctivého držitele, tzn. že nemá k věci sice vlastnické právo, ale může si ji ponechat pokud si zboží podnikatel nevyžádá a nevezme si jej od spotřebitele na své náklady zpět. Spotřebitel tedy v takovém případě není povinen podnikateli věc vracet na své náklady dle tohoto ustanovení zákona.

Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku.

Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává. Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd., samozřejmě s uvedením jména a příjmení, adresy spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."

V případě služby pravidelného zasílání zboží může spotřebitel odstoupit od každé jednotlivé zásilky, nepřeje-li si však již dostávat žádné zboží, je třeba ukončit celou smlouvu výše uvedeným způsobem na základě podané výpovědi.

Doporučujeme spotřebiteli odeslat na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučený dopis s dodejkou z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu, ve kterém podává výpověď smlouvy uzavřené po telefonu a požádá, aby nebyly zasílány balíčky se zbožím a jeho osobní údaje byly vyřazeny z evidence společnosti. Po podání písemné výpovědi smlouvy by neměla společnost zasílat již žádné zboží. Jednalo by se o neobjednané plnění dle § 1838 občanského zákoníku. V takovém případě nemá spotřebitel povinnost zboží platit, zároveň ho však ani nemusí vracet, jelikož se dostává do pozice poctivého držitele.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy, výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2016 21:35, před 9 lety

Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:

"Jelikož se mi podařilo spojit s dodavatelem a shodli jsme se na skutečnosti, že je věc uzavřena, děkuji Vám a jsem s pozdravem."

Na základě této informace stížnost uzavíráme, neboť spor byl vyřešen.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.