Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#9470Vystavena sankce za poruseni nekorensponduje castkou uvedenou ve VOPD dodavatele

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2016, před 9 lety

Hynek Hrnčíř

Znění stížnosti

Dobry den obracim se na Vas s prosbou o pomoc ve sporu ohledne sankce vystavene fa.Bohemia energy na castku 6050kc
Po dnesnim telefonickem hovoru s poradentskou linkou spolecnosti Dtest,a pote po hovoru na infolince Bohemia energy Vas zadam o pravni pomoc ohledne udeleni sankce na castku vyssi nez-li je sankce uvedena v nasi smlouve potazmo VOPD.Vzhledem k tomu ze Bohemia energy dlouhodobe porusovala smlouvu a "garanci nejnizsi ceny na trhu" jsme se rozhodli i za cenu sankce ve VOPD (2500KC) od teto smlouvy odstoupit a od spolecnosti odejit.Bohuzel prisel adresne dopis na smluvni sankci ve vysi 6050kc viz.faktura c:1660000077 za poruseni smlouvy c:864426.Cislo smlouvy na kterou je sankce vypsana na 6050kc je vsak ta smlouva ve ktere mame uvedenou sankci 2500kc!!!
Rad bych se tedy obratil na Vasi pomoc jelikoz mam podezreni ze firma Bohemia energy jedna nekale a umyslne nas uvadi v omyl a citim se podveden jak jiz vystavenou sankci tak nedodrzenim smluvni garance nejnizsich cen na trhu,kdy naopak jsme platili nejdrazsi plyn v CR!!!
Dekuji s pozdravem p.Hrnčíř


Produkt

Smlouva č:864426


Požadované řešení

Zruseni sankce poripade uhrada sankce ALE za cenu mnou uzavrenou ve smlouve na castku 2500kc
Provereni platnosti smlouvy a ujednani "garance nejnizsi ceny na trhu"


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2016 16:40, před 9 lety

Společnost BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. ve svých obchodních podmínkách ze dne 5. 12. 2013 účinných od 1. 1. 2014 v čl. K odst. 8 upravuje jednostranné ukončení závazku ze strany spotřebitele. V případě jednostranného ukončení smluvního vztahu před uplynutím sjednané doby jeho trvání ze strany spotřebitele, může být spotřebitelovi účtován společností smluvní poplatek za předčasné ukončení smlouvy. Výše poplatku je uvedena v ceníku společnosti (v současnosti 6 050,- Kč). Pokud však smlouva stanoví něco jiného než obchodní podmínky, má takové odchylné ujednání ve smlouvě před zněním obchodních podmínek přednost (dle § 1751 odst. 1 občanského zákoníku).

Garantovala-li společnost ve smlouvě spotřebiteli nejnižší cenu na trhu, musí svému závazku dostát. Pokud byl při sjednávání smlouvy použit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele praktikou zakázanou. Dozor nad dodržováním této povinnosti v úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad.

V daném případě bude tedy rozhodné, jaké podmínky byly sjednány ve smlouvě. Spotřebiteli doporučujeme smlouvu uchovat, neboť může posloužit jako důkazní prostředek při případném řešení sporu před Energetickým regulačním úřadem.

Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, může podat písemnou reklamaci na adrese BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., Na Poříčí 1046, 1047/24-26, 110 00 Praha 1. Nebude-li mu vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.2.2016 10:56, před 9 lety

Dobrý den, pane Hrnčíři,

dovolte mi reagovat na Váš výše uvedený požadavek ve věci vystavení smluvní pokuty za předčasné ukončení smluvního vztahu.

Smluvní vztah založený na základě Smlouvy č. 864426 vznikl dne 18.9.2009 a byl sjednán na dobu určitou 24 měsíců s automatickým prodloužením o stejnou dobu a to i opakovaně. Pokud klient se sjednaným úvazkem nesouhlasí, případně si nepřeje, aby byl smluvní vztah i nadále prolongován, je zapotřebí tuto informaci dodavateli oznámit min. 3 měsíce před řádným termínem výročí smluvního vztahu.

V rámci informačního systému bylo dodavatelem zjištěno, že řádný požadavek na ukončení Smlouvy nebo nesouhlas s prolongací nebyl dodavateli doručen a smluvní vztah byl ukončen pouze prostřednictvím systému OTE, a.s. bez řádně doručeného požadavku.

Tímto jednáním Vás nový dodavatel vystavil riziku smluvní sankce, na kterou jste byl ze strany dodavatele písemně upozorněn dne 15.12.2015, na tuto výzvu jste nereagoval a nový dodavatel i nadále pokračoval v probíhající změně dodavatele.

K předčasnému ukončení smluvního vztahu tak došlo k datu 30.12.2015 a na základě předchozího upozornění byl dodavatel nucen přistoupit k vystavení smluvní sankce, v souladu s podmínkami, které jsou nedílnou součástí Smlouvy. Poplatek je stanoven v min. výši 2500 Kč bez DPH, nicméně jeho přesná výše se odvíjí od dalších faktorů a po jejich zohlednění byla vystavena faktura na celkovou částku 6050 Kč vč. DPH.

S ohledem na uvedené informace je zapotřebí, abyste se obrátil na nového dodavatele, který změnu realizovat a požádal ho o vysvětlení, z jakého důvodu řádně smluvní vztah neukončil a případně proč na OTE, a.s. pokračoval ve změně dodavatele i přes naši námitku.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová
BEE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.2.2016 00:46, před 9 lety


Hynek Hrnčíř

Me to tady prijde jako prekrucovani faktu,jeste jsem nasel na internetu ze dle judikatu ustavniho soudu jsou sankce schovane ve VOPD neplatne,prosim dtest zda-li je nejaka obrana ci moznost se branit.
ps:prosim firmu BEE o doplneni a vyjadreni se k formulaci na smlouve ze *BOHEMIA ENERGY GARANTUJE ZAKAZNIKOVI NEJNIZSI CENY NA TRHU,ve VOPD je psano ze po celou dobu trvani smlouvy,ja muzu dolozitze tomu tak nebylo po celou dobu,ba naopak jste byli nejdrazsi,NAVIC pisete NEJNIZSI NA TRHU VE SMLOUVE!!!A PRITOM JE TO JEN VUCI DOMINANTNIMU DODAVATELI coz je pro me RWE a jejich cenik STANDARD a i ten jste porusovali nekolik let!!!Cekam na vyjadreni...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2016 09:42, před 9 lety

Smluvní pokuta se sjednává pro případ porušení smluvené povinnosti. Dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013 je smluvní pokuta, která byla sjednána v obchodních podmínkách, opravdu neplatná. Ve spotřebitelských smlouvách musí být smluvní pokuta sjednána ve smlouvě hlavní, aby byla platně sjednána.

Náklady spojené s předčasným ukončením závazku společnost požadovat může, ale je nutné uplatnit korektiv účelně vynaložených nákladů a přiměřenosti. Pokud spotřebitel s výší poplatku nesouhlasí, může podat písemnou reklamaci na adrese BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., Na Poříčí 1046, 1047/24-26, 110 00 Praha 1. Nebude-li mu vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad.

Pokud se společnost zavázala garantovat spotřebiteli nejnižší cenu na trhu, musí svému závazku dostát. Neučiní-li tak, může spotřebitel požadovat vyrovnání přeplatků, případně může od smlouvy odstoupit, neboť se jedná o porušení smlouvy podstatným způsobem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.4.2016 11:01, před 9 lety

Dobrý den, pane Hrnčíři,

jak jsem avizovala výše je zapotřebí, abyste se v případě vystavené smluvní pokuty obrátil na zástupce společnosti, která zajišťovala změnu dodavatele a uvedené kroky neuskutečnila v souladu se sjednanou Smlouvou.

Garance nejnižší ceny na trhu

Pokud klient obdrží jinou, oficiální nabídku ceny, od jiného obchodníka, která se může zdát pro zákazníka výhodnější a společnost BEE garantuje klientovi nejnižší cenu na trhu dle podmínek Smlouvy, může klient takovou nabídku v průběhu trvání smluvního vztahu doručit společnosti BEE. Jestliže to bude možné, bude cenová nabídka dorovnána, pokud není možné cenovou nabídku dorovnat, může dojít k ukončení smluvního vztahu vzájemnou dohodou.

Dle kontroly zákaznického účtu neevidujeme přijatou cenovou nabídku od jiného obchodníka a zároveň v této věci neevidujeme kontakt z Vaší strany.

V případě dalších dotazů mě neváhejte kontaktovat.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová
BEE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.4.2016 00:30, před 9 lety


Hynek Hrnčíř

Zase jen mlzite,ve smlouve mam jasne napsano ze GARANTUJE NEJNIZSI ceny na trhu,tak jakypak ze ja jako klient bych se mel o to starat a hlidat si ceny "konkurence" jak pisete,Navic dle vopd je jasne napsany ze jen oproti dominantnimu dodavateli,takze opet Vase tvrzeni je lzive a zavadejici,jste spolek nekorektni a krivy a nejednate ciste a to se Vam vrati a to brzo,bohuzel sazite na to ze lide nemaji silu se s Vami hadat a soudne tahat,ja jen doufam ze jednou Vas nekdo k zodpovednosti dozene,abysme to tady uzavreli:uctujete si sankce jine nez sem mel ujednano ve vopd,Vase garance neni garance,furt jen klamani spotrebitele
s pozdravema s bohem Hrncir

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2016 15:55, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.5.2016 13:57, před 9 lety

Dobrý den, pane Hrnčíři,

informace ke garanci nejnižší ceny na trhu jsem Vám poskytla bližší informace ve vyjádření ze dne 7.4.2016. Výše naleznete i informace týkající se podmínek ukončení smluvního vztahu.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.6.2016 09:42, před 9 lety


Hynek Hrnčíř

Hodnocení:

Komentář: Uzaviram tuto stiznost,firme preju at prehodnoti svoje chovani na trhu a chovani ke klientum,a doufam ze kdyz ne,tak at Vas nekdo konecne klepne pres prsty,Hezky den a s bohem