Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
16/12 2015 jsem si objednala pilník na paty Velvet Smooth a ihned platbu ve výši 499,- + 39,- (Česká pošta) celkem 538,-CZK zaslala na účet, který uvedla "údajná firma" Velvet-smooth. To jsem však ještě netušila, že jsou PODVODNÍCI !!!!!!!!!! a nic mi nepříjde. Měla jsem to jako dárek k vánocům pro manžela, ale bohužel ten se ho nedočkal. Vzhledem k již avízovaným stížnostem od klientů, bych radila této firmě co nejdřive vrátit peníze zákazníkům. Samozřejmě po uskutečnění objednávky ihned zareagovali a poslali potvrzení objednávky (konkrétně č.995437417) s uvedenými detaily pro platbu - bohužel jsem převodem platbu odeslala a od té doby se již nic nedělo. Jejich e-mail neexistuje, webové stránky také ne a telefon, který uvádějí jen hlásí, že jsme se dovolali mimo pracovní dobu. Stále jsem čekala, že aspoň po 1/1 2016 by mohlo ještě něco dorazit, ale marně, než jsem si nechala zjistit komu patří účet, na který jsem platbu ve výši 538,-CZK zaslala. Účet 2111903578/2700
Elektrický pilník na paty Velvet Smooth 1 ks(cena 499,-CZK) + platba 39,-CZK za dodání na Českou poštu-bankovní převod
Jako požadované řešení bych uvítala, co nejdříve vrátit peníze ve výši 538,-CZK (které jsem zaslala na jejich účet)zpět na můj účet : 2110098343/2700
|
Tweet |
Kupní smlouva byla v daném případě uzavřena a spotřebitelka uhradila požadovanou cenu za zboží a jeho dodání ve výši 538,- KČ. Prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.).
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (JETSILE CAPITAL s.r.o., Brno-střed, Veveří, Botanická 606/24). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Pokud spotřebitel výše uvedené kroky již učinil(zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu)a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě, pak má spotřebitel rovněž možnost podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.
Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.
V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.
Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.