Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V září objednané a zaplacené pouzdro na mobil. Do dnešního dne t.j. 27.1.2016 nic. V listopadu po mém dotazu na firmu mi bylo sděleno na email, že stav mé objednávky byl změněn na zaplacená. Ale zboží stále nemám. Škoda, že jsem to objednávala v září mé nemocné dcerce k narozeninám. Již jsem poučena a nic tímto způsobem nekoupím.
Pouzdro Doogee Collo3 DG110 barva modrá
Na každý pád bych chtěla vrátit peníze.
|
Tweet |
Obchodní a reklamační podmínky internetového obchodu www. edora.cz stanoví v čl. 6.5. ohledně doby dodání následující: Dodací doba se pohybuje okolo 20 pracovních dní. V období svátku se doprava vlivem neočekávaných událostí ( doprava, celnice ) může o něco prodloužit. V případě, že není kupujícímu doručeno zboží do šedesáti dnů od přijetí platby, je přijatá platba okamžitě odeslána zpět kupujícímu. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
Pokud nebyly sjednány při uzavírání smlouvy mezi smluvními stranami zvláštní podmínky ohledně doby dodání, platí výše uvedené podmínky dodání publikované na stránkách internetového obchodu.
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Leoš Kusý, Pardubice V, Zelené Předměstí, Češkova 1240). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Jde o poslední výzvu k plnění, která zároveň zaručí věřiteli (spotřebiteli), že v případě úspěchu soudního sporu by náklady řízení hradila protistrana.
Při dobré důkazní pozici, tedy pokud spotřebitelka disponuje dokladem o nákupu v internetovém obchodě, dokladem (výpisem z účtu) o zaplacení kupní ceny, dokladem o zaslání výzvy k plnění, dokladem o odstoupení od smlouvy, dokladem o zaslání předžalobní výzvy (doporučeně s dodejkou), pak je možné podat návrh na vydání platebního rozkazu, což je zjednodušená forma žaloby. Pro platební rozkaz je charakteristické, že k jeho vydání obvykle dojde bez nařízení soudního jednání a bez vyjádření druhé strany, a to v horizontu několika týdnů od doručení návrhu na jeho vydání k soudu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.