Společnost


OptiMaskPro LLC

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#9490Chybí adresa pro vrácení zboží při odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
28.01.2016, před 9 lety

Jarmila Veselá

Znění stížnosti

Oznámila jsem společnosti odstoupení od smlouvy a požádala o sdělení, kam zboží vrátit, firma však adresu ani po týdnu nesdělila.


Produkt

OptiMaskPro - přístroj na zlepšení zraku. Viz http://www.optimaskpro.com/cz_official_vf1/


Požadované řešení

Umožnit mi vrácení zboží a vrátit mi peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2016 09:17, před 9 lety

Všeobecné obchodní podmínky provozovatele internetového obchodu na webové adrese http://www.optimaskpro.com/cz_official_vf1/ uvádějí k možnosti vrátit zboží pouze následující informaci: "Požadavky na vrácení peněz budou odeslány emailem na: support@optimaskpro.com. "

Zveřejněné obchodní podmínky internetového obchodu jsou závazné jak pro kupujícího, tak pro podnikatele.

Vzhledem k tomu, že je v § 6 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uvedeno, že má každý povinnost jednat v právním styku poctivě a nikdo nesmí těžit ze svého nepoctivého činu, doporučujeme odeslat odstoupení od smlouvy na tuto emailovou adresu a uchovat si o tom důkaz. Doporučujeme rovněž trvat na tom, aby společnost odstoupení akceptovala bez výhrad. Nelze přistoupit na to, že společnost bude či nebude aktivně činit kroky (sdělí sama aktivně adresu pro vrácení zboží zpět), aby oddálila zaslání zboží spotřebitelem a poté bude tvrdit, že již nemůže od smlouvy odstoupit.

Podstatná je okolnost, že nesplnění povinnosti spotřebitele zaslat zboží do 14 dnů od odstoupení, nelze spojit se zánikem práva na odstoupení, pokud spotřebitel zrealizuje odstoupení od smlouvy dle instrukcí v obchodních podmínkách společnosti. Podle § 1832 odst. 4 občanského zákoníku pouze nemá prodávající povinnost vrátit finanční prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal. Odstoupení je tedy platné a prodávající má povinnost peněžní prostředky vrátit. Odstoupení (tj. projev vůle) bylo zasláno včas. Zákon ukládá spotřebiteli povinnost odstoupení zaslat do 14 dnů od převzetí věci.

V tomto případě bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české spotřebitele a odesílá zboží do ČR. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musela by se spotřebitelka domáhat plnění soudní cestou, popřípadě doporučujeme podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele, případně podvodu, avšak podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je způsobená škoda alespoň ve výši 5000,- Kč, která se však sčítá pro případ, že by bylo vícero poškozených. Trestní oznámení lze podat ústně do protokolu, a to přímo na služebně Policie ČR či na Státním zastupitelství.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2016 19:59, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.