Společnost


Navis trade s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#9492Reklamace nevyřízená v zákonné lhůtě a ignorování oznámení o odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.01.2016, před 9 lety

Petra Macková

Znění stížnosti

Dne 16.6.2014 jsem v e-shopu mobilTEL.cz zakoupil mobilní telefon Samsung i9195 Galaxy S4 mini White.
Bohužel se na telefonu vyskytla vada, kterou jsem reklamoval dne 13.11.2015 a žádal o opravu. Dne 7.12.2015, mi e-shop oznamil, že je reklamace vyřízena. Dne 9.12.2015 jsem se dostavil do provozovny v Záhřebské ulici 44, abych si mobilní telefon vyzvedl z opravy. Nejdřív mi pracovník e-shopu předložil k podpisu protokol o převzetí mobilního telefonu a terpve následně mi předal údajně opravený telefon. Při kontrole, jsem však zjistil, že reklamovaná závada odstraněna nebyla a nadále přetrvává. Pracovník e-shopu mi oznámil, že založí novou reklamaci, což jsem odmítl s tím, že se nejedná o novou ani o znovu se vyskytnuvší tutéž závadu, ale jedná se o neopravenou původní závadu a tudíž trvám na vyřízení původní reklamace. Pracovník e-shopu však trval na svém s tím, že jedinou možností, kterou mi může nabídnout je reklamace mé reklamace.
Mobilní telefon jsem tedy ponechal ve provozovně.
Dne 11.12.2015 mi e-shop mailem oznámil, že reklamace byla uzavřena a pokud požaduji opravu, je to možné pouze jako nová reklamace a pokud s tímto postupem nesouhlasím, mám si mobilní telefon přijít vyzvednout. Toto jsem ještě ten samý den odmítl v mailové odpovědi, na kterou již však nikdo, ani přes moji opětovnou výzvu ze dne 14.12.2015, nereagoval.
Dne 18.12.2015 jsem se opět dostavil do provozovny v doprovodu svědka, abych si telefon vyzvedl, pokud by byl opravený. Telefon ovšem i nadále vykazoval původní reklamovanou závadu. Protože e-shop nesplnil svou povinnost a nevyřídil mou reklamaci včas na místě jsem požadoval převzetí odstoupení od smlouvy, což pracovník e-shopu odmítl s tím, že není oprávněný nic přebírat a že se musím obrátit na sídlo společnosti.

Písemně jsem tedy odstoupil od smlouvy dopisem odeslaným dne 21.12.2015. Dopis byl společností Navis Trade převzat dne 7.1.2016. Od té doby není ve věci žádný posun, nikdo se k odstoupení nevyjádřil, na telefonním čísle společnosti to nikdo nebere a na čísle e-shopu o celé záležitosti nemají informace.


Produkt

Samsung i9195 Galaxy S4 mini White


Požadované řešení

Vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2016 14:38, před 9 lety

Prodávající má povinnost se při reklamaci vypořádat s vytýkanou vadou. Přetrvává-li vytýkaná vada i po vyřízení reklamace a společnost se s touto vadou během reklamace nevypořádala, nebyla reklamace vyřízena včas a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit.

Tvrdí-li prodávající, že věc byla během reklamace řádně opravena a nehodlá akceptovat odstoupení od smlouvy, je vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitelka muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou (pokud prodávající nebude posudek soudního znalce respektovat), doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2016 14:09, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.