Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
V případě, že zboží nedojde v požadované jakosti, lze od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu při uzavření smlouvy na dálku (internet, telefon), a to do 14 dnů od převzetí.
Pokud již uplynula lhůta 14 dnů od převzetí zboží, je na místě uplatnit reklamaci.
Spotřebitel pak může po prodávajícím žádat primárně bezplatnou opravu věci. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lže požadovat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, lze od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků je vždy možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Prodávající má pak od data přijetí reklamace lhůtu 30 dní k jejímu vyřízení, nedohodne-li se prokazatelně se spotřebitelem na lhůtě delší.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (nejlépe s dodejkou, doporučujeme ponechat si kopii dokumentu, prokazující uplatnění reklamace), a to na aktuální adresu uvedenou v obchodním rejstříku (JETSILE CAPITAL s.r.o.,Brno-střed, Veveří, Botanická 606/24). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (dle § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné (uplatnění reklamace, odstoupení od smlouvy), za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.