Společnost


Onario s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9495Šmejdi - nekontaktní společnost i prodejci, prodej nebezpečných výrobků

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2016, před 9 lety

Milan Smutný

Znění stížnosti

Dne 18.1.2016 došlo k podpisu kupní smlouvy na soubor zboží v rámci předváděcí akce výše zmíněné společnosti. Obratem jsme zkoušeli od smlouvy odstoupit nicméně společnost je nekontaktní, nevyzvedává zásilky, uvedený telefon na smlouvě je nefunkční, má i účelově uvedenou špatnou adresu na smlouvě (razítku), nedá se kontaktovat ani skrze datovou schránku.
Zároveň je jeden z výrobků velmi pravděpodobně tzv nebezpečným výrobkem uvedeným na stránkách dtest.cz - jedná se o motorovou pilu "chain saw" 5200.


Požadované řešení

Mým cílem je odstoupit od smlouvy a získat zpět vynaložené peníze. Zároveň upozorňuji na fakt že zboží je nejspíše nebezpečné pro člověka a mělo by dojít k zastavení možnosti toto zboží prodávat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2016 10:08, před 9 lety

Pokud spotřebitel zakoupí věc mimo obchodní prostory, kde obvykle podnikatel nepodniká, tj. například při předváděcí akci v restauraci nebo při podomním prodeji, lze ze zákona odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí.

Podnikatel musí spotřebitele písemně poučit především o jeho právu na odstoupení. Pokud tak neučiní, platí lhůta delší, a to jeden rok a 14 dnů. Pokud poskytne poučení dodatečně, začne běžet od tohoto okamžiku ona 14denní lhůta.

Oznámení o odstoupení by mělo mít písemnou formu, nejlépe doporučeně s dodejkou, a být zasláno podnikateli na adresu uvedenou v poučení. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení nejpozději poslední den lhůty odesláno. Pokud by se podnikatel vyhýbal převzetí dopisu, uplatní se zákonná domněnka, že odstoupení zasílané prostřednictvím pošty na adresu uvedenou v poučení, došlo prodávajícímu třetí pracovní den po odeslání. Podnikatel v případě nesouhlasu musí pozdější termín doručení prokázat.

Vzhledem k tomu, že je v § 6 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uvedeno, že každý má povinnost jednat v právním styku poctivě a nikdo nesmí těžit ze svého nepoctivého činu, doporučujeme odeslat odstoupení od smlouvy na adresu uvedenou podnikatelem v poučení a uchovat si o tom důkaz. Doporučujeme rovněž trvat na tom, aby společnost odstoupení akceptovala bez výhrad.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Podnikatel je na základě doručeného odstoupení povinen do 14 dnů vrátit veškeré peněžní prostředky, které od spotřebitele přijal. Spotřebitel je ve stejné lhůtě oproti tomu povinen zakoupené zboží vrátit i s příslušenstvím a dárky. Náklady spojené s vrácením zboží hradí spotřebitel jen tehdy, jestli ho o tom podnikatel písemně poučil. Pokud nelze zboží ze své podstaty vrátit obvyklou poštovní cestou a v době uzavření smlouvy bylo dodáno do domácnosti spotřebitele, je podnikatel povinen zboží u spotřebitele doma vyzvednout na své náklady.

Pokud se spotřebitel domnívá, že zakoupil nebezpečný výrobek, může kontaktovat Českou obchodní inspekci, která vykonává dohled nad nebezpečnými výrobky. Podnět lze podat na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce ze zákona kontroluje, zda výrobky uváděné na trh jsou bezpečné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2016 14:48, před 9 lety

Společnost Onario s.r.o. se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Vzhledem k tomu, že stížnost nemůže být ze strany podnikatele zodpovězena, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.