Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Koupil jsem vysavač na popel a doma jsem zistil že je nefunkční .Ještě ten den , jsem chtěl výměnu nebo peníze který jsem dal za zboří které jsem ani nepouži z doůvodu nefukčnosti . bylo mi žečeno že to nejde a že mi nevrátí peníze a že to musí poslat do opravy . za prvé proč mám kupovat rozbité zboří za druhé mi prodavačka trdila že to je normální a že výměna nebude a ani peníze . to vše v Kadani v Lidlu. Z pozdravem Dubský Bohumil.
Chci vrátit peníze nebo výměnu za fukční vysavač popele.
|
Tweet |
Spotřebiteli zákon nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně, ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, zda tuto možnost prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi zboží na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu).
Prodávající však odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu. Občanský zákoník upravuje v ustanovení § 2169 odst.1 určitou hierarchii nároků z vadného plnění.
Prodejce je oprávněn posoudit uplatněnou reklamaci zboží v reklamačním řízení, má však povinnost dle zákona o ochraně spotřebitele ji vyřídit v nejzazší zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění.
Vážený pane Dubský,
je nám velmi líto, že zakoupený vysavač na popel nefungoval. Naši pracovníci však postupovali standardním způsobem, tedy sepsáním reklamačního protokolu.
Věříme však, že bude reklamace vyřízena co nejrychleji.
Děkuji za vyřízení ,druhý den byla reklamace uznána . Myslím že snad i u nás bude platit že slušné chování jak od prodávajícího tak od zákazníka, zlepší nákup a prodej.ještě jednou děkuji z pozdravem: Dubský Bohumil
Hodnocení: