Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 22.11. 2015 jsem si objednala u Alza.cz dvě věci v hodnotě 1618 kč a tuto objednávku jsem ihned uhradila kartou. Po týdnu mi bylo divné, proč je stále moje objednávka v jejich evidenci neuhrazená, tak jsem tam psala email a oni mi řekli, že měli výpadek systému, že to všechno napraví. V tomto bodě jsem objednávku stornovala (28.11. 2015), protože jsem již nechtěla déle čakat a oni mi na to napsali, že peníze dostanu zpět do týdne. Čekala jsem 14 dní a stále nic. Od té doby jsem tam napsala 5 emailu - bez odezvy, 4 x jsem tam volala a nikdy jsem se nedovolala. Až 11.1. 2016 jsem se tam dovolala s tím, že nebyla žádná omluva, ani vysvětlení a jen řekli, že mi ty peníze normálně vrátí zpět na účet. Je konec ledna a peníze stále nedorazili.
V tuto chvíli mě nenapadá nic jiného, než snad tuto situaci řešit s právním zástupcem.
|
Tweet |
V případě, že smluvní strany se vzájemně dohodly na zrušení smlouvy a vrácení zaplacených peněz, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993).
Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Vážená paní Trojanová,
velmi mě mrzí vzniklá situace. Standardně jsou platby vracené automaticky, pokud se tak ještě nestalo, ráda pro Vás zajistím dořešení vrácení Vaší platby. Abych mohla dohledat Vaši objednávku, prosím Vás o uvedení jejího čísla. Věřím, že se vše podaří co nejdříve dořešit k Vaší spokojenosti.
Předem děkuji a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Dobrý den,
číslo mé objednávky je - 155977314. Peníze do teď nepřišli.
Trojanová
Vážená paní Trojanová,
děkuji moc za upřesnění a omlouvám se Vám za tuto situaci, bohužel došlo k individuálnímu pochybení našeho zaměstnance, který nesprávně zajistil vrácení Vaší platby.Platbu se mi ve spolupráci s účetním oddělením podařilo dohledat a zajistila jsem pro Vás její refundaci zpět na Vaši kartu. Můžete ji očekávat nejpozději do 2-3 pracovních dnů, jen ať nedojde k nedorozumění, připíše se zpětně k datu původní transakce.
Jako omluvu jsem Vám zaslala na emailovou adresu malý dárek a budu moc ráda, pokud pro něj naleznete uplatnění. Věřím, že v budoucnu proběhne již vše v pořádku.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Dobrý večer,
peníze dnes dorazili v pořádku a děkuji za vyřízení touto cestou. Jen bych ještě chtěla dodat, že chápu lidskou chybu, ale nejhorší na tom celém bylo to, že komunikace z vaší strany v podstatě nebyla žádná a proto jsem docela dlouhou dobu nevěděla na čem jsem. Kdyby mi někdo alespoň něco řekl, vysvětlil, odpověděl na email, ale nic se nestalo. Proto jsem zvolila tuto cestu, protože už jsem nevěděla, jak dál postupovat.
Děkuji tedy paní Petrů a také Dtestu, že mi pomohli tuto situaci vyřešit.
Trojanová
Hodnocení: