Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#9518Nevrátili peníze ze stornované objednávky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 30 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2016, před 9 lety

Simona Trojanová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 22.11. 2015 jsem si objednala u Alza.cz dvě věci v hodnotě 1618 kč a tuto objednávku jsem ihned uhradila kartou. Po týdnu mi bylo divné, proč je stále moje objednávka v jejich evidenci neuhrazená, tak jsem tam psala email a oni mi řekli, že měli výpadek systému, že to všechno napraví. V tomto bodě jsem objednávku stornovala (28.11. 2015), protože jsem již nechtěla déle čakat a oni mi na to napsali, že peníze dostanu zpět do týdne. Čekala jsem 14 dní a stále nic. Od té doby jsem tam napsala 5 emailu - bez odezvy, 4 x jsem tam volala a nikdy jsem se nedovolala. Až 11.1. 2016 jsem se tam dovolala s tím, že nebyla žádná omluva, ani vysvětlení a jen řekli, že mi ty peníze normálně vrátí zpět na účet. Je konec ledna a peníze stále nedorazili.


Požadované řešení

V tuto chvíli mě nenapadá nic jiného, než snad tuto situaci řešit s právním zástupcem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2016 10:46, před 9 lety

V případě, že smluvní strany se vzájemně dohodly na zrušení smlouvy a vrácení zaplacených peněz, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993).

Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.

Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.

Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.2.2016 08:01, před 9 lety

Vážená paní Trojanová,

velmi mě mrzí vzniklá situace. Standardně jsou platby vracené automaticky, pokud se tak ještě nestalo, ráda pro Vás zajistím dořešení vrácení Vaší platby. Abych mohla dohledat Vaši objednávku, prosím Vás o uvedení jejího čísla. Věřím, že se vše podaří co nejdříve dořešit k Vaší spokojenosti.

Předem děkuji a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.2.2016 13:49, před 9 lety


Simona Trojanová

Dobrý den,

číslo mé objednávky je - 155977314. Peníze do teď nepřišli.

Trojanová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.2.2016 10:16, před 9 lety

Vážená paní Trojanová,

děkuji moc za upřesnění a omlouvám se Vám za tuto situaci, bohužel došlo k individuálnímu pochybení našeho zaměstnance, který nesprávně zajistil vrácení Vaší platby.Platbu se mi ve spolupráci s účetním oddělením podařilo dohledat a zajistila jsem pro Vás její refundaci zpět na Vaši kartu. Můžete ji očekávat nejpozději do 2-3 pracovních dnů, jen ať nedojde k nedorozumění, připíše se zpětně k datu původní transakce.

Jako omluvu jsem Vám zaslala na emailovou adresu malý dárek a budu moc ráda, pokud pro něj naleznete uplatnění. Věřím, že v budoucnu proběhne již vše v pořádku.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.2.2016 18:38, před 9 lety


Simona Trojanová

Dobrý večer,

peníze dnes dorazili v pořádku a děkuji za vyřízení touto cestou. Jen bych ještě chtěla dodat, že chápu lidskou chybu, ale nejhorší na tom celém bylo to, že komunikace z vaší strany v podstatě nebyla žádná a proto jsem docela dlouhou dobu nevěděla na čem jsem. Kdyby mi někdo alespoň něco řekl, vysvětlil, odpověděl na email, ale nic se nestalo. Proto jsem zvolila tuto cestu, protože už jsem nevěděla, jak dál postupovat.

Děkuji tedy paní Petrů a také Dtestu, že mi pomohli tuto situaci vyřešit.
Trojanová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.7.2016 11:11, před 9 lety


Simona Trojanová

Hodnocení: