Společnost


CCC Czech, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:222
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

35%
65%
Toto skore je založeno na 34 stížnostech.

#9519Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 30 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2016, před 9 lety

Radek Čechovič

Znění stížnosti

Vážení,

moji reklamaci obuvi jste posoudili jako její úplnou devastaci způsobenou nošením i po poškození. Za úvodní poškození označujete prasklou podešev a rozlepenou patu jehož příčinou je podle vašeho tvrzení můj neodborný zásah a špatné vyzouvání.
Vznik vady byl opačný - postupně se zhroutila vnitřní konstrukce boty pod patou, což nebylo viditelné ani znatelné. Tento proces vyvrcholil vnějším prasknutím, po němž bota zcela ztratila stabilitu a její nošení by mi poškodilo zdraví.


Produkt

Označení výrobku: Lasocki for Men 2220277360449 OBUV MB-NORWAY-13 44, cena 1499,- CZK, nákup 23.12.2014, reklamováno 17.12.2015, tedy po jediné zimě!


Požadované řešení

Žádám vrácení kupní ceny, protože botu nelze opravit a zájem o náhradu stejným modelem pochopitelně nemám. Po jediné zimě se stala zdraví škodlivou!
K vyřízení navrhuji prodejnu v Brně - Vaňkovce.
V Olympii má personál od vedení pokyn vyloučit možnost ´Vrácení kupní ceny´ při podávání reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2016 10:22, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží (tedy i obuvi) v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.

Z právní úpravy vyplývá, že prodávající může zamítnout reklamaci jako neoprávněnou pouze ze zákonných důvodů. Jedním z takovým důvodů je však to, že se jedná o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Jelikož prodávající tvrdí, že se jedná o tento důvod, bude nyní na spotřebiteli, aby vyjádření prodejce rozporoval. Tedy, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.

Je pravda, že vadu výrobku nelze zaměňovat se životností a spotřebováním výrobku. Při častějším nošení se obuv opotřebuje rychleji, nežli při nošení příležitostném. Pokud by tedy bylo opotřebení obuvi nadměrné a neodpovídalo míře užívání, nejde pak o uvedenou výluku z odpovědnosti za vady, ale o vadu, za kterou prodávající musí odpovídat. Proto spotřebitel musí v tomto případě prokázat, že obuv má vadu například z důvodu nekvalitního použitého materiálu či vadného zpracování obuvi.

Pokud je spotřebitel přesvědčen, že se jedná o výše uvedený případ vady obuvi, doporučujeme znovu namítnout u prodejce nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace s výše uvedenou právní argumentací. Pakliže však prodejce setrvá na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, bude potřebné pro úspěch ve věci rozporovat důvody uvedené v zamítavém stanovisku prodejce prostřednictvím znalce z oboru, a prokázat na základě znaleckého posudku, že vady obuvi jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním provedením výrobku, popř. použitím nekvalitních materiálů).

Reklamované vady obuvi doporučujeme se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat obuv k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.

Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).

K splnění povinnosti prodávajícího vyřídit uplatněnou reklamaci spotřebitele dojde v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat. Pokud prodejce vyrozuměl spotřebitele v zákonné lhůtě 30 dnů o způsobu vyřízení reklamace a vydal písemné potvrzení o jejím vyřízení včetně odůvodnění případného zamítavého stanoviska, pak splnil svoji zákonnou povinnost dle 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2016 12:02, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.