Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#9522Neoprávněná výše platby za 3 ks žárovek zn. Philips

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 1 den 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2016, před 9 lety

Jiří Miklánek

Znění stížnosti

V polovině roku 2015 proběhlo jednání s firmou Lama Energy o dodávce el. energie a jako dárek k uzavřené smlouvě byly dodány
3 ks žárovek PHILIPS. V průběhu konce roku došlo ke stornování
podepsané smlouvy a dárek matce zůstal. Dne 27.1.2016 přišlo vyúčtování od společnosti BLU OCEAN Management se kterou nikdo
z rodiny nejednal ve výši 1 815,00 Kč. což čimí cenu za 1ks. žárovky 605,00 Kč. Jedná se o Led žárovky - 1ks. 3W/25W E14, 1ks
9W/60W E27 a 1ks 5,5W/40W E27. Přitom cena v DATARTU u E14 je 200Kč.
a u ostatních 2 ks. E27 je mezi 80 a 90 Kč. Skutečná cena je tedy
cca 400,00Kč. Matce je letos 89 let a dopis jí dal zabrat.


Produkt

Předražená faktura za 3ks LED žárovek Philips


Požadované řešení

Navrhuji vrácení zboží společnosti, nebo zaplacení na její účet
400,00Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2016 10:03, před 9 lety

Bylo-li odstoupeno od smlouvy o dodávkách energie, ruší se také kupní smlouva, neboť tato smlouva je na smlouvě o dodávkách energie závislá. Závislá smlouva je smlouva, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.

Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou. Mimo to byly smlouvy sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti. Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy.

Pokud byla smlouva takto ukončena, ruší se od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy zrušením smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky a zároveň povinnost vrátit přijaté zboží. Je vhodné o tomto informovat společnost a žádat vrácení peněžních prostředků (z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučený dopis poštou - nejlépe s dodejkou ponechat si kopii dopisu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.2.2016 18:20, před 9 lety

Vážený pane Miklánku,

díval jsem se na případ vaší maminky a smlouvu s námi sepsala 3.6.2015 a odstoupení na společnost LAMA Energy a.s. poslal 17.9.2015. Ze zákona je lhůta na odstoupení od kupní smlouvy 14 dní, my častokrát akceptujeme odstoupení až do 30 dnů (i když abstrahuji od toho, že odstoupení neposlala k nám - BLUE OCEAN Management s.r.o., ale na LAMA ENERGY a.s.). Vaše maminka odstoupila bohužel až po více než 3 měsících s tím, že stále používá naše LED žárovky. Vaše maminka žárovky mohla odmítnout při telefonickém prodeji/nebo osobním prodeji, poté druhý den při verifikaci sepsané smlouvy, poté mohla odmítnout převzetí žárovek od kurýra a poté mohla samozřejmě ještě odstoupit v zákonné lhůtě 14 dní. Nic z toho však bohužel pro ní nevyužila. Cena žárovek se neskládá pouze z ceny samotných žárovek, ale také z ceny kurýrní služby, administrace, balného atd.

K vyjádření dTestu mohu snad jen připojit vyjádření našeho právního zástupce, které jsem již jednou přikládal.

s vyjádření dTestu zveřejněném na jejich internetových stránkách dne 24. 9. 2015 nelze podle mého názoru souhlasit. dTestem provedený výklad Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů je nepřesný a nadmíru extenzivní. Text v následujícím odstavci celou problematiku vysvětluje, a je formulován tak, aby mohl být případně opět zveřejněn na stránkách dTestu, nicméně při jeho tvorbě jsme vycházeli z premisy, že žárovky nejsou poskytovány LE prostřednictvím BO, ale jedná se o samostatnou marketingovou akci BO vykonávanou v rámci obchodního zastoupení pro LE bez jakékoliv přímé participace LE na této akci.

S právním názorem dTestu, dle něhož není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, nelze souhlasit, jelikož tento výklad Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů („Směrnice“) není správný. V souvislosti s tím lze odkázat na Pokyny Generálního ředitelství pro spravedlnost, v němž je problematika závislých (doplňkových) smluv rovněž vyložena. Pro to, aby mohly být smlouvy považovány za smlouvy závislé, resp. smlouva mezi klientem a společností BLUE OCEAN Management s.r.o. (dále jen „BO“) za terminologií Směrnice smlouvu doplňkovou, by musely být splněny podmínky uvedené v poslední větě článku II. odst. 15 Směrnice „…toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.“ Vztažením citovaného ustanovení znění Směrnice na tento případ by žárovky musely být poskytovány buď ze strany společnosti LAMA energy a.s. (dále jen „LE“) nebo ze strany BO a to současně na základě ujednání mezi BO (třetí stranou) a LE (obchodníkem). Z uvedeného je zřejmé, že k naplnění Směrnicí zakotvené definice závislé, resp. doplňkové, smlouvy v tomto případě zcela jednoznačně nedochází, stejně tak nejsou naplněny podmínky pro vztah závislosti smluv dle ust. § 1727 NOZ, a proto jde výklad dTestu zcela nad rámec Směrnice i zákona.

Vzhledem ke shora uvedenému je tedy nutno setrvat na dosavadním právním hodnocení věci, tedy že smlouva uzavřená mezi BLUE OCEAN Management s.r.o. a klientem a smlouva uzavřená mezi LAMA energy a.s. a klientem nejsou smlouvami závislými ve smyslu občanského zákoníku, resp. není dána existence smlouvy doplňkové ve smyslu Směrnice, jelikož definičním vymezením těchto smluv v citovaných právních normách v tomto konkrétním případě nedochází.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.2.2016 16:25, před 9 lety


Jiří Miklánek

Vážení BO dva rozdílné právní názory na předmět sporu. Žárovky nepoužité mohu okamžitě vrátit zpět, jen doufám, že pražská adresa platí a ne jako
ta plzeňské pobočky, která neexistuje. Žárovky v ceně 1 815,00 nehodlám
rozhodně tolerovat! Maximálně, jak jsem uvedl ve stížnosti, zaplatit na váš
účet skutečnou cenu 400,00Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2016 17:15, před 9 lety

Znovu uvádíme, že právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy (§ 555 občanského zákoníku).

Stále tedy trváme, že se jedná o smlouvy závislé, neboť cena zboží je podmíněna trvání smlouvy s třetí stranou, smlouvy byly sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti. Právní názor dTestu zveřejněný v předchozím vyjádření u této stížnosti zůstává proto nezměněn.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2016 15:16, před 8 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2016 10:16, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.