Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Bohužel, nebylo nikde uvedeno,že se brýle nemohou používat po operaci očí.Jelikož mám po operaci sítnice,nemohu brýle používat.Myslím,že je to pádný důvod,který by měl být v nabídce uveden. A není uvedena adresa na vrácení.Děkuji za vyřízení.Horáková Vědunka
přístroj pro masáž očí User Manual
vrácení peněz
|
Tweet |
Dle českého práva platí, že od smluv uzavíraných distančním způsobem (na dálku po internetu, telefonu) lze odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Po odstoupení od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění do 14 dnů. To znamená, že spotřebitel musí v této lhůtě odeslat zboží zpět prodávajícímu a prodávající je oproti tomu povinen vrátit kupujícímu uhrazené finanční prostředky, a to včetně nákladů na dodání.
Byla-li však prodávajícím poskytnuta nesprávná, popřípadě neúplná informace o vlastnostech zboží, může spotřebitel takové zboží rovněž reklamovat, pokud již například uplynula 14 denní lhůta pro vrácení zboží bez uvedení důvodu.
Prodávající má totiž povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt.
Všeobecné obchodní podmínky provozovatele internetového obchodu na webové adrese http://www.optimaskpro.com/cz_official_vf1/ uvádějí k možnosti vrátit zboží pouze následující informaci: "Požadavky na vrácení peněz budou odeslány emailem na: support@optimaskpro.com. "
Zveřejněné obchodní podmínky internetového obchodu jsou závazné jak pro kupujícího, tak pro podnikatele.
Vzhledem k tomu, že je v § 6 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uvedeno, že má každý povinnost jednat v právním styku poctivě a nikdo nesmí těžit ze svého nepoctivého činu, doporučujeme odeslat odstoupení od smlouvy na tuto emailovou adresu a uchovat si o tom důkaz. Doporučujeme rovněž trvat na tom, aby společnost odstoupení akceptovala bez výhrad. Nelze přistoupit na to, že společnost bude či nebude aktivně činit kroky (sdělí sama aktivně adresu pro vrácení zboží zpět), aby oddálila zaslání zboží spotřebitelem a poté bude tvrdit, že již nemůže od smlouvy odstoupit.
Podstatná je okolnost, že nesplnění povinnosti spotřebitele zaslat zboží do 14 dnů od odstoupení, nelze spojit se zánikem práva na odstoupení, pokud spotřebitel zrealizuje odstoupení od smlouvy dle instrukcí v obchodních podmínkách společnosti. Podle § 1832 odst. 4 občanského zákoníku pouze nemá prodávající povinnost vrátit finanční prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal. Odstoupení je tedy platné a prodávající má povinnost peněžní prostředky vrátit. Odstoupení (tj. projev vůle) bylo zasláno včas. Zákon ukládá spotřebiteli povinnost odstoupení zaslat do 14 dnů od převzetí věci.
V tomto případě bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české spotřebitele a odesílá zboží do ČR. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musela by se spotřebitelka domáhat plnění soudní cestou, popřípadě doporučujeme podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele, případně podvodu, avšak podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je způsobená škoda alespoň ve výši 5000,- Kč, která se však sčítá pro případ, že by bylo vícero poškozených. Trestní oznámení lze podat ústně do protokolu, a to přímo na služebně Policie ČR či na Státním zastupitelství.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.