Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Loni jsem koupila přes berslevu kupon na jízdu obrněným transportérem. Když jsme chtěli využít nyní kupon, napsali jsme na spol. bighummer kvůli této záležitosti, tak mi od spol. bighummer bylo sdělelno, že mi nemůžou vyhovět, protože jim společnost berslevu ještě neuhradila ani jednu provedenou jízdu a že se mám obrátit na ně aby mi vrátili peníze za uvedený kupon. Psala jsem emaily na ber slevu již 2x, ale bez reakce, nikdo mi vůbec neodpověděl.
Jizda obrněným transportérem u spol. Bighummer. Kod : 1498106-9935
Myslím si, že by se mi měla společnost ber slevu ozvat a vrátit mi peníze za tento kupon, který nemohu využít. Popřípadě, aby tuto nepříjemnost vyřešili se spol. Bighummer a já mohla kupon využít.
|
Tweet |
Pokud se společnost zavázala zprostředkovat smlouvu mezi spotřebitelkou a třetí stranou, musí svému závazku dostát. Neučiní-li tak společnost ve sjednané době, ocitá se v prodlení. Nesplní-li společnost svoji povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí spotřebitelka poskytla výslovně nebo mlčky, může spotřebitelka od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Oznámí-li spotřebitelka společnosti, že mu jí určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Nevrátí-li společnost peněžní prostředky ani po odstoupení od smlouvy, zadržuje společnost tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost nás informovala, že pro zasílání dotazů je možné využít nové emailové adresy podpora@rabator.com. Nebude-li prodávající i nadále reagovat přes elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zaplacenou službu, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.