Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
žádám Vás o radu. Můj otec, kterému je 65 let naletěl Westerfieldu po telefonu. Při nahrávaném rozhovoru odpovídal na otázky, měl údajně dostat dárek, proto nadiktoval svoji adresu a obdržel ponožky. Zarazilo ho hned, že dostal zákaznické číslo, proto hned celý balíček i s výpovědí (odstoupení od smlouvy včetně ponožek) poslal doporučeně do Nizozemí. Celou záležitost bral jako hotovou věc a znovu dostal další balíček, tentokrát i s fakturou…. Otec je nemocný na srdce, jako starší pán se bojí exekuce, znovu vše i balíček v neporušeném obalu zaslat na zpět.
Můžete nám zaslat vzorový dopis Odstoupení od kupní smlouvy + vymazání kontaktu z databáze firmy. Samozřejmě zrušení veškerého zasílání zboží, které vůbec nepotřebujeme.
Můžeme také požadovat vracení peněz za poštovné, celkem to dělá 226 Kč. Opravdu se vše musí zasílat do Nizozemí? Oni nemají zastoupení v ČR?
Děkujeme za odpověď.
S pozdravem
Bc. Marie Chomátová
Odstoupení od kupní smlouvy
Odstranění kontaktu z databáze firmy (jméno, adresa, tel. číslo mého otce).
Samozřejmě zrušení veškerého zasílání zboží, které vůbec nepotřebujeme.
|
Tweet |
Pokud byla smlouva o pravidelném zasílání zboží vypovězena, není čeho se obávat. Pro případ soudního sporu je však vhodné uchovat kopii výpovědi jako důkazního prostředku a také potvrzení, že výpověď společnost obdržela (vhodné tedy zaslat doporučeně s dodejkou).
Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy nebo výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště (Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2), proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.
Byl-li závazek ukončen, avšak společnost i nadále zasílá zboží, jedná se o neobjednané plnění. Dodá-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel v takovém případě nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Seznam vzorových dopisů je možné vyhledat na následující webové adrese: www.dtest.cz/clanky-13/vzorove-dopisy-podle-noz. Některé vzorové dopisy jsou však přístupné pouze přihlášeným uživatelům.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.