Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý,
dne 5. 1. jsem kývla na zaslání balíčku holítek. Když jsem si na internetu vyhledala co jsou zač tak jsem okamžitě poslala dopis, že to chci ukončit, ať mi vůbec nic neposílají (postupem jak v nějakým článku tady píšete). Poslala jsem to doporučené s dodejkou. Dneska ráno mi balíček bohužel přišel. Nevím jestli to mám vrátit nebo jestli to mám zaplatit a už mi nic nepřijde.
Děkuji
Doručení balíku i přes výpověď
Prosím o radu.
|
Tweet |
Odstoupení od kupní smlouvy, která je uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku po telefonu je třeba provést písemnou formou, a to do 14 dní od převzetí zboží.
V tomto případě je nutné zboží spolu s odstoupením od smlouvy zaslat na adresu společnosti Westerfield. Do odstoupení je třeba také připsat, že si spotřebitel nepřeje v budoucnu žádné další zásilky od společnosti. Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat doporučeným dopisem nejlépe s dodejkou a pečlivě si uschovat podací lístek.
Po podání písemného odstoupení od smlouvy, popřípadě písemné výpovědi smlouvy o pravidelném zasílání zboží, by neměla společnost zasílat již žádné zboží. Jednalo by se o neobjednané plnění dle § 1838 občanského zákoníku. V takovém případě nemá spotřebitel povinnost zboží platit, zároveň ho však ani nemusí vracet, jelikož se dostává do pozice poctivého věřitele.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spolu s výrobkem a odstoupením od smlouvy je také dobré zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze.
Adresa společnosti Westerfield je následující:
Westerfield International AG
P.O. BOX 18
Praha 2
12000
V tomto případě se mohlo stát, že spotřebitelka smlouvu uzavřela, a následně odstoupila od ní až po několika dnech a mezi tím již došlo k expedici zboží z centrálního skladu Westerfieldu. Byť toto zboží může dorazit až po několika týdnech, bylo expedováno ještě před odstoupením spotřebitele. Zde považujeme za přiměřený požadavek, aby spotřebitelka zboží převzala a s kopií odstoupení zaslala doporučeně a s dodejkou na adresu společnosti. Nedoporučujeme hradit fakturu, ale pouze zaplatit poštovné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.