Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#9545Neuznaná výpověď smlouvy po jednostranné změně všeobecných podmínek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.02.2016, před 9 lety

Martin Smažil

Znění stížnosti

Jsem klientem Vodafone Czech Republic a.s., přičemž v rámci mého zákaznického účtu čerpají služby tarifního volání a internetu v mobilu 3 telefonní čísla.

Moje stížnost se váže ke změně Všeobecných podmínek, k níž společnost Vodafone přistoupila s účinností ke dni 5.1.2016.
Článek 1.1.5 dosavadních (i nových) VP Vodafone umožňuje zákazníkovi v případě nesouhlasu s jednostrannou změnou smlouvy tuto ukončit písemnou výpovědí s uvedením tohoto důvodu, která bude Vodafone doručena 15 kalendářních dnů ode dne účinnosti této změny.
V návaznosti na uvedené ustanovení jsem dne 6. 1. 2016 (tedy v počátku běhu smluvní lhůty pro vypovězení) vyplnil webový formulář výpovědi smlouvy dostupný na http://www.vodafone.cz/o-vodafonu/ke-stazeni/formulare/ a osobně jsem jej donesl na pobočku Vodafone v Brně, na ul. Masarykova 2.Výpověď jsem provedl ve vztahu ke dvěma ze tří čísel vedených v rámci mého zákaznického účtu. Zaměstnankyně pobočky mě upozornila, že v uvedeném formátu formuláře nelze moji výpověď platně přijmout. Na základě jejích instrukcí jsem tedy přímo na pobočce vlastní rukou sepsal výpověď smlouvy u uvedených tel. čísel, která obsahovala datum, identifikaci mé osoby a služby, kterou vypovídám. Tuto výpověď jsem podepsal a pracovnice Vodafone zároveň ověřila pomocí občanského průkazu moji totožnost. Dále mi sdělila, že výpověď vyřizuje centrála Vodafone (v Praze v oficiálním sídle společnosti) a že výpověď na centrálu neprodleně zašle.
Z centrály Vodafone jsem byl kontaktován přibližně o tři týdny později pracovnicí centra péče o zákazníky, která mi sdělila, že výpověď byla na centrálu doručena až 24.1.2016, tedy po uplynutí lhůty pro její podání. Z tohoto důvodu mě informovala, že Vodafone k výpovědi nebude přihlížet a nepovažuje ji za platnou.


Produkt

Vodafone mobilní tarif vč. internetu v mobilu na dobu určitou s možností automatického prodloužení


Požadované řešení

V souladu se novým občanským zákoníkem považuji za okamžik doručení výpovědi okamžik jejího doručení na pobočku Vodafone (dne 6.1.), neboť již v tento den se dostala do dispoziční sféry společnosti Vodafone Czech Republic.
Toto dovozuji také ze skutečnosti, že společnost umožňuje smlouvu naopak uzavírat na svých pobočkách, ba i mimo ně v ústní formě.
Dále pak ustanovení 1.1.5 Všeobecných podmínek nespecifikuje povinnost doručení výpovědi do sídla společnosti Vodafone, pouze obecně vyžaduje její písemnou formu. Jediná část VP, která hovoří o ukončení smlouvy doručením na sídlo společnosti (čl. 6.1.1) pak pouze stanoví možnost, nikoli povinnost zaslání na sídlo společnosti. Ustanovení čl. 6 Všeobecných podmínek pak lze vnímat pouze jako obecnou úpravu, vůči níž má článek 1.1.5 přednost, například již proto, že dle článku 1.1.5 (oproti článku 6) lze výpověď pro jednostrannou změnu změnu VP učinit pouze písemně.
Povinnost umožnit podání výpovědi dle čl. 1.1.5 VP i na pobočce Vodafone je dána i § 1812 zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, který ve vztahu ke spotřebitelským smlouvám stanoví povinnost v případě nejednoznačného výkladu smlouvy uplatnit výklad pro spotřebitele nejpříznivější. V daném případě při absenci jasného omezení z hlediska místa doručení výpovědi by měl být v souladu s uvedeným ustanovením uplatněn výklad ve prospěch možnosti podat výpověď přímo na pobočce společnosti Vodafone.

4) Konečně i v eventuálním případě, že by výpověď skutečně byla účinná až od okamžiku jejího doručení na centrálu společnosti, nemohl jsem nijak předpokládat a ani jakkoli ovlivnit skutečnost, že pobočka Vodafone v Brně nebyla schopná za 14 kalendářních dní doručit moji výpověď na svoji centrálu do Prahy. Naopak jsem byl zaměstnankyní pobočky ubezpečen, že výpověď bez prodlení na centrálu zašle. Nemohu tedy nést odpovědnost za takto masivní neodůvodněné prodlení uvnitř samotné společnosti Vodafone.

Ze všech uvedených důvodů považuji za vhodné řešení, aby Vodafone akceptoval moji výpověď ze dne 6.1. 2016 bez nutnosti platit jakýkoli "sankční" poplatek za předčasnou výpověď smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2016 14:23, před 9 lety

Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Dohoda o vyřízení výpovědi mezi spotřebitelem a zaměstnancem společnosti je tak závazná a podnikatel by měl svůj závazek dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2016 19:46, před 9 lety

Pěkný den, pane Smažile,

doporučuji vám podat reklamaci, pokud jste to už neudělal. Můžete např. přes Reklamační formulář na stránce https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint.

Kolegové prověří všechny skutečnosti, které uvedete a znovu celou situaci posoudí.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2016 09:17, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.3.2016 09:20, před 9 lety


Martin Smažil

Hodnocení:

Komentář: Společnost Vodafone mě po podání písemné reklamace kontaktovala s omluvou za administrativní chybu při zpracování mé výpovědi, která byla následně přijata. S výsledkem jsem tedy spokojen. Děkuji za asistenci DTestu.