Společnost


Baby Partner - S & M Group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9551Odmítnutí vrácení zboží do 14 dnů - objednávka 1152404 Babypartner.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.02.2016, před 9 lety

Iva Hrušková

Znění stížnosti

Zakoupili jsme přes e-shop dětské lehátko Babybjorn, které nám bylo doručeno 21.1.2016.
Zboží jsme se rozhodli vrátit bez udání důvodu, bohužel původní krabici jsme vyhodili, přesto jsme zboží obalili strech folií a pečlivě zabalili do krabice jiné.
Zboží s odstoupením od kupní smlouvy bylo doručeno prodejci dne 29.1.2016 kurýrem IN TIME (č. zásilky 05300018973).
Prodejce (konkrátně Ing. Szipková) nás dnes 1.2. informoval, že odmítá zboží přijmout zpět a že nám ho pošle zpět.
Prodejce se odvolává na to, že na zboží nalezl údajně dětský vlásek a na spodní plastové části se snad nachází škrábance a nějaké kapky. Tedy se mu zboží jeví jako používané.
Zboží nebylo použito, protože má nevhodný tvar opěradla, je velmi nízké a nemá polstrování, zakoupili jsme výrobek jiný.
Nelze vyloučit, že se při manipulaci se zbožím mohla vyskytnout na spodním plastu (předpokládám snadno omyvatelném) nějaká drobná kapka či někde na výrobku nějaký vlas (nebydlíme v bezprašném prostředí a nemanipulujeme se zboží s rouškou a rukavicemi), přesto bylo při manipulaci a balení maximálně dbáno na to, aby nedošlo k žádnému opotřebení a znečištění textilních ani plastových části. Taktéž byl balík označen nálepkou křehké a dorazil v pořádku.
Prodejce si udávané nedostatky nafotil.
To, že nám bude vrácena o něco nižší cena kvůli chybějící kartonové krabici, lze pochopit.


Produkt

Lehátko BabyBjörn Balance Soft Dark grey/Grey Cotton/Jersey Číslo produktu: 60-005084A


Požadované řešení

Rádi bychom, aby nám prodejce vrátil peníze za tuto položku z uvedené objednávky s tím, že si odečte přiměřené náklady na uvedení do původního stavu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2016 08:47, před 9 lety

V případě uzavření kupní smlouvy prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, tedy i prostřednictvím e-shopu, je spotřebitel ze zákona oprávněn od kupní smlouvy odstoupit do 14 dní bez uvedení důvodu dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení o odstoupení nejpozději poslední den lhůty odesláno.

Prodávající má rovněž 14 denní lhůtu počítanou ode dne doručení odstoupení pro povinnost vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Výslovně zákon uvádí i povinnost vracet cenu dopravy. Pokud však spotřebitel využil dražší z nabízených způsobů dodání, vrací se jen ty náklady za nejlevnější variantu. Peníze musí podnikatel vydat stejným způsobem, jakým bylo placeno.

Toto právo nelze omezit dalšími podmínkami, které by zakládaly nerovnováhu v neprospěch spotřebitele dle § 1813 občanského zákoníku. Obal nebyl zákonnou úpravou nikdy rozuměn jako součást věci. Jeho nedodáním (popřípadě poškozením při vybalování zboží) tedy nelze omezovat právo na odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku.

V určitých minoritních případech je možné si představit, že nevrácením určitého specifického obalu při odstupování dle výše zmíněného práva, např. tehdy, kdy by byl obal dárkovou krabičkou nebo jinak speciálně uzpůsoben danému zboží (například u televize, kdy plní obal i ochrannou a informační funkci), by bylo možné prodávajícím poměrně snížit vracenou kupní cenu.

Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Spotřebitel má právo zboží po převzetí rozbalit, prohlédnout a popřípadě vyzkoušet, pokud se tím nezhorší jeho jakost. Prodejce tedy není oprávněn odmítnout odstoupení od smlouvy spotřebitele, pokud bylo učiněno řádně a včas, avšak v případě poškození zboží spotřebitelem dle výše uvedených pravidel si může poměrně snížit vracenou kupní cenu.

Za zpětné poštovné však prodávající není dle zákona povinen poskytnout spotřebiteli žádnou náhradu. Tuto povinnost má prodávající pouze v případě, že spotřebitele neupozornil na povinnosti nést tyto náklady v rámci zákonem vyžadovaných předsmluvních informací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.2.2016 09:35, před 9 lety

Případ: Odmítnutí vrácení zboží do 14 dnů - objednávka 1152404 Babypartner.cz
URL: http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/9551/odmitnuti-vraceni-zbozi-do-14-dnu-objednavka-1152404-babypartner-cz?filter%5Bsubjectfilter%5D=2781
Text: Dobrý den Vážená redakce, přeposíláme dopis, který jsme paní Hruškové zaslali po obdržení lehátka, které přišlo ušpiněné a bez původního obalu,a proto jsme se domnívali , že lehátko bylo požíváno.Nechápeme, proč došlo ke znehodnocení obalu, když lehátko nevyhovovalo.Zboží se může vyzkoušet, ale je třeba dbát na to, aby se i při zkoušení nepoškodilo.Toto splněno nebylo a proto jsme paní Ivě Hruškové z Plzně poslali dopis a lehátko zpět.Před odesláním jsme věc konzultovali s ČOI a právníkem, protože se nám to ještě nestalo.ČOI nám sdělila, že tento postup je v pořádku, pokud zboží jeví známky použití. Rovněž nechápeme, že si na nás paní Hrušková hned veřejně stěžuje, když jsme věc ještě nedořešili a máme na to ještě zákonem stanovený čas.Poškodila tím dobré jméno naší firmy.Na tomto případu je jasně vidět, že zákazník v podstatě může cokoliv a firmy jsou zde ti špatní.Drželi jsme se zákona a není nám to nic platné.Bylo by třeba doplnit do zákona o vrácení zboží z eshopu do 14 dnů bez udání důvodu alespoň to, aby spotřebitel měl povinnost vrátit nepoužité zboží v původním obalu, abychom pak nemuseli zbytečně zatěžovat životní prostředí tím, že musíme objednat novou krabici, protože náklady musíme vyčíslit do té doby než uplyne lhůta pro vrácení peněz zákazníkovi.Je vidět, že kdo dělal tento zákon neví nic o tom, jak to ve skutečnosti chodí.Již jsme podnikli kroky k uvedení lehátka do původního stavu,očistili jsme jej, je na cestě krabice pro tento výrobek a náklady spojené s tím paní Ivě Hruškové odečteme.Nemáme v úmyslu řešit věc soudně, protože by to bylo zbytečně vynaložené úsilí. Pěkný den Eva Szipková Vážená paní Hrušková, dne 29.1.2016 jsme obdrželi Vaše odstoupení od smlouvy na nákup lehátka Babybjorn 60-005084A. Lehátko jeví jasné známky použití. Plastová část je pokapaná a poškrábaná. Na části, kde leží miminko, je malinký dětský vlásek. Z lehátka jsme pořídili fotodokumentaci. Tímto Vám sděluji, že na použité lehátko se nevztahuje možnost vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů. Tato možnost se vztahuje pouze na zboží nepoužité, nejlépe vrácené v původním obalu, a to z důvodu, že pokud zákazník vrátí zboží bez obalu, sníží se tím jeho hodnota a prodejci tak vzniká dále nárok na snížení vrácené částky, kterou musí vynaložit na to, aby si např.od výrobce v našem případě Švédsko, si vyžádal zaslání nového obalu, tj.krabice. Na papíře odstoupení od smlouvy uvádíte datum 22.1., ale zboží jste odeslala až 28.1.2016. Lehátko Vám zasíláme zpět v obalu, ve kterém přišlo. Eva Szipková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.2.2016 17:54, před 9 lety


Iva Hrušková

Děkujeme za kladný přístup k řešení, nyní vyčkáme na vrácení platby. Věřím, že odečtené náklady budou přiměřené a odpovídat nákladům na uvedení do původního stavu, abychom mohli případ uzavřít. Pokud bude vše v pořádku, nezapomeneme Vás kladně ohodnotit i na Heurece. Přeji mnoho úspěchů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2016 09:48, před 9 lety

Vážená paní Hrušková,
odečtené náklady budou pouze skutečné náklady na zaslání originálního obalu.Úhradu obalu a vynaloženou práci požadovat nebudeme.Zda budou pro Vás náklady za dopravu nového obalu přiměřené, těžko říci.Ještě jsme tuhle službu nepotřebovali.S náklady na uvedení výrobku do původního stavu jste vyjádřila písemný souhlas.Jakmile fakturu obdržíme, ihned Vám rozdíl peněz zašleme na účet.Abyste se vyhnula v budoucnu podobným řešením, je lepší si po dobu 14 dnů obal ponechat a pak jej teprve vyhodit.K reklamaci není třeba.
s pozdravem Szipková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2016 09:21, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2016 12:38, před 9 lety

Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

"Dne 19.2.2016 jsme zákaznici poslali zpět peníze na účet, ponížené o náklady na zaslání originálu krabice na toto lehátko.Poslali jsme jí i kopii faktury za dopravu."

Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitelku a žádáme ji o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2016 10:16, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.