Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobry den,
Spolecnost O2 se rozhodla asi rychle snizit pocet pevnych linek....a rozhodla se jednostranne zavest drahe neomezene tarify. V realitevto znamena navyseni tarifu o 150%! Napr Volani CZ 80 stoji nyni 120 Kc, neomezene volani CR stoji 299 Kc.
Zakaznik si pry nemuze ponechat soucasny tarif, pokud nechce platit o 180 Kc vice, muze vypovedet smlouvu a tedy nemit pevnou linku vubec...
Ma na to O2 pravo? Jak se muze klient branit?
Dekuji
O2 - tarify pevna linka
Ponechat si soucasny tarif.
|
Tweet |
Zákon o elektronických komunikacích stanovuje přesný postup, který musí operátor dodržet, aby mohl obchodní podmínky a smlouvu jednostranně změnit. V takovém případě je operátor povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Pokud by informační povinnost splněna nebyla, bylo by možné podat reklamaci vyúčtování a podnět Českému telekomunikačnímu úřadu.
Má-li zákazník smlouvu na dobu neurčitou, kterou může bez sankce vypovědět, může nesouhlas se změnou podmínek dát najevo právě výpovědí. Nicméně v rámci části výpovědní doby bude muset spotřebitel platit za nechtěný nový tarif.
Operátoři se však musí držet i obecných principů pro smluvní právo. Pokud by nebyla změna smlouvy v souladu se zákonem, nebo o ní nebyl spotřebitel dostatečně předem informován, pak je na místě trvat na původním znění a vyšší částku na faktuře reklamovat. Český telekomunikační úřad může řešit spory mezi spotřebiteli a operátory a dokonce operátorům nařídit, aby neoprávněně účtované částky vrátili.
Hezký den,
mrzí mne, pokud vás naše nové tarify nezaujaly, nicméně ke kroku zúžení nabídky tarifů pro pevné linky jsem přistoupili z důvodu zjednodušení a zpřehlednění portfolia našich služeb.
O nadcházející změně jsme každého zákazníka informovali ve faktuře, popřípadě dopisem či emailem a to nejméně 1 měsíc před provedením změny tak, jak nám ukládá výše zmíněný zákon.
Jelikož se jedná o podstatnou změnu podmínek z naši strany, má každý zákazník také možnost od smlouvy odstoupit a službu zrušit.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.