Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
20.8.2015 jsem s paní H. podepsala dohodu o složení rezervačního poplatku na byt v Papírenské ulici 11. Nejdříve bylo slíbeno, že byt bude k dispozici od 1.9.2015 a na základě toho, jsme vypověděli náš stávající byt. Byt poskytnut nebyl a přes veškerou snahu komunikace, jsem se s paní B.H. sešla v polovině října, kdy jsme se dohodly na navrácení poplatku, že o byt již zájem nemáme. Do teď se o peníze dožaduji - mám velmi zajímavou komunikaci s p. H., na kterého jsem již odkazována a je to velmi arogantní člověk a minulý týden jsem již byla odkázána na řešení osobně přímo v realitní kanceláři. Na to, že měl být poplatek vrácen do 10ti dbů od oznámení skutečnosti, že byt nebude, tak čekám již více jak 3 měsíce a stále se věc nepohnula. Já chci své peníze zpátky... celé jejich jednání nás totiž stálo mnohem víc peněz než jen složení zálohy.
Byt ulice Papírenská 11, Praha 6 - nedodržení jakýchkoliv termínů ve smlouvě + následné odmítání navrátit rezervační poplatek - též dle smlouvy
Navrácení peněz
|
Tweet |
Byl-li zaplacen rezervační poplatek ale byt nebyl ve sjednané lhůtě předán, musí společnost úhradu za rezervační poplatek vrátit. V opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila bez právního důvodu. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Výzvu je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně za využití poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii výzvy) na adresu společnosti. Má se za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Ve výzvě je vhodné shrnout podstatné body zdůvodňující oprávněnost nároku a stanovit lhůtu, do kdy má možnost společnost vrátit peněžní prostředky (např. 7 dnů).
Pokud podnikatel jednal s úmyslem neposkytnout sjednanou službu, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.