Společnost


MAX Ventures s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9557Odmítání navrácení rezervačního poplatku při neposkytnutí slíbeného bytu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2016, před 9 lety

Lucie Vorlíčková

Znění stížnosti

20.8.2015 jsem s paní H. podepsala dohodu o složení rezervačního poplatku na byt v Papírenské ulici 11. Nejdříve bylo slíbeno, že byt bude k dispozici od 1.9.2015 a na základě toho, jsme vypověděli náš stávající byt. Byt poskytnut nebyl a přes veškerou snahu komunikace, jsem se s paní B.H. sešla v polovině října, kdy jsme se dohodly na navrácení poplatku, že o byt již zájem nemáme. Do teď se o peníze dožaduji - mám velmi zajímavou komunikaci s p. H., na kterého jsem již odkazována a je to velmi arogantní člověk a minulý týden jsem již byla odkázána na řešení osobně přímo v realitní kanceláři. Na to, že měl být poplatek vrácen do 10ti dbů od oznámení skutečnosti, že byt nebude, tak čekám již více jak 3 měsíce a stále se věc nepohnula. Já chci své peníze zpátky... celé jejich jednání nás totiž stálo mnohem víc peněz než jen složení zálohy.


Produkt

Byt ulice Papírenská 11, Praha 6 - nedodržení jakýchkoliv termínů ve smlouvě + následné odmítání navrátit rezervační poplatek - též dle smlouvy


Požadované řešení

Navrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2016 13:39, před 9 lety

Byl-li zaplacen rezervační poplatek ale byt nebyl ve sjednané lhůtě předán, musí společnost úhradu za rezervační poplatek vrátit. V opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila bez právního důvodu. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.

Výzvu je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně za využití poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii výzvy) na adresu společnosti. Má se za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Ve výzvě je vhodné shrnout podstatné body zdůvodňující oprávněnost nároku a stanovit lhůtu, do kdy má možnost společnost vrátit peněžní prostředky (např. 7 dnů).

Pokud podnikatel jednal s úmyslem neposkytnout sjednanou službu, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2016 20:46, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.