Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Zákazník Jiří Vopršal,
dne 29.7.2015 jsem přes internet zakoupil - špionážní hodinky s kamerou a diktafonem - 1920x1080px.,8GB paměť. Když zboží dorazilo kontrolou faktury a popisem obsahu balení kde nebylo napsáno nic o speciálním uzávěru do vlhkého prostředí,jsem zjistil že balení je podle tohoto popisu v pořádku, tudíž bez speciálního uzávěru pro použití ve vlhkém prostředí. Prostudoval jsem návod kde nebylo napsáno jak hodinky používat ve vlhkém prostředí, tudíž jsem hodinky používal stejně jak jakékoliv jiné voděodolné hodinky.V říjnu téhož roku se začali hodinky rosit a během dvou dnů než jsem je stačil poslat k reklamaci se úplně zastavily. Poslal jsem tedy hodinky na reklamaci a 11.11.15. jsem dostal odpověď s zamítnutím reklamace z důvodu nesprávného používání výrobku. V tuto chvíli jsem se teprve dozvěděl o speciálním uzávěru a jeho použití.
Zavolal jsem tedy na vaší poradenskou linku a od té doby se snažím reklamaci řešit radami z vaší poradny.
Pan majitel komunikuje emailem ale odvolává se stále pouze na návod k použití kde podle něj tyto informace o speciálním uzávěru a jeho použití byli uvedeny. Bohužel toto tvrzení jeho ani své nejsem schopen nijak doložit protože jsem návod poslal společně s hodinkami k reklamaci. Ani když jsem posílal hodinky k reklamaci mi po té nenapsali že reklamovaný výrobek není kompletní, že tento uzávěr chybí. Pan majitel řekl, že prý to mají napsané v reklamačním protokolu.
Jsem ale schopen doložit videi popis výrobku a součásti balení před mou reklamací a během reklamace kdy tento speciální uzávěr není uveden.Až po domluvě s vaší poradnou o podání rozporu reklamace tyto informace změnili a speciální uzávěr doplnili.
Jelikož pan majitel si stále stojí za svým tvrzením, žádám vás tímto o pomoc.
špionážní hodinky s kamerou a diktafonem 1920x1080px., 8GB pamět
Rád bych vás tímto požádal o pomoc a dostal nový výrobek nebo peníze za zakoupený výrobek.
|
Tweet |
Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků a o způsobu použití a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití. Pokud se nejedná o zřejmou nebo obecně známou skutečnost, je prodávající povinen poskytnout tyto informace spotřebiteli srozumitelně v písemném návodu. V případě porušení výše zmíněné zákonné povinnosti může být prodávajícímu udělena pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více ohledně podání podnětu je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud prodávající spotřebitele o způsobu použití věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat po prodávajícím nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Uplatnil-li spotřebitel reklamaci, je prodávající povinen vydat mu potvrzení o tom, kdy ji uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. O reklamaci musí být rozhodnuto ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit.
Jelikož reklamace byla uplatněna v průběhu prvních šesti měsíců od zakoupení zboží, musel by prodávající v případě soudního sporu prokázat (v souladu s § 2161 odst. 2 občanského zákoníku), že věc v době převzetí vadná nebyla, a že spotřebitele řádně informoval o vlastnostech prodávaného zboží a i o způsobu jeho použití, jakož i s následky, které mohou vzniknout v případě nesprávného používání věci.
Vážený pane Vopršal,
v návodě máte hned ze začátku jasně a zřetelně uvedené několik informací ohledně voděodolnosti a o tom, že je třeba používat také přiložený kryt, aby se zabránilo proniknutí vody/vlhkosti dovnitř hodinek, což je také zcela logické, protože dokud máte na hodinkách otevřený konektor, tak asi těžko se s nimi můžete jít např. potápět. Pro příště bych tedy doporučil nepodcenit přečtení přiloženého návodu a následně případně něco řešit.
Chápu, že každý nemusí mít dostatek času k pročtení přiložených návodů a tak Vám nabízím možnost koupě nových hodinek se slevou 50% oproti běžné ceně uvedené na stránkách, pokud byste se na tuto nabídku rozhodnul přistoupit, tak mě stačí kontaktovat a následně Vám bude přeposlán speciální kupón.
Přeji Vám pěkný zbytek dne!
S pozdravem
Tomáš Ptak
Dobrý den pane Ptak,
děkuji Vám za nabídku slevového kuponu, ale dle mého názoru určitě k pochybení z Vaší strany došlo, proto budu tuto reklamaci i nadále řešit.
Mrzí mně, že se stále dohadujeme o výrobku jehož charakter a způsob speciálního užívání ve vlhkém prostředí by aspoň stálo za zmínku uvést před nákupem na web. stránkách aby měl zákazník možnost zvážit nákup.Informace o speciálním použití uzávěru do vlhka se zákazník dozví údajně až z návodu, což je podle mých informací nedostatečné vzhledem k charakteru používání výrobku. Já jsem tyto informace v návodu neměl, bohužel pro mne toto mé tvrzení nemám jak dokázat, vše jsem poslal k reklamaci i se všemi dokumenty.
Kdybych však tuto skutečnost věděl před nákupem o použití uzávěru do vlhka už z web. stránek o popisu výrobku jistě bych zvažoval jinou alternativu k daným funkcím a tyto hodinky nekoupil.
Podle mích dostupných informací byla nedostatečná informovanost o výrobku jeho součástí balení které bylo v době prodeje neúplné a způsobu užívání ve vlhkém prostředí nedostatečné. Tento speciální uzávěr jste dopsali až po mém podání rozporu reklamace. Mohu dokázat fotkou obsah balení před podáním rozporu reklamace a foto po dopsání obsahu balení po podání rozporu.
Podle §10 Informační povinnosti zákona o ochraně spotřebitele. Musí prodejce zajistit aby jím prodávané výrobky byli přímo a srozumitelně označeny pokud to povaha výrobku či použití výrobku vyžaduje jiným vhodným způsobem. Pokud jsou užitné vlastnosti omezeny, musí na tyto skutečnosti spotřebitele předem zřetelně upozornit.
A také podle zákona o ochraně spotřebitele §5 klamavé konání a § 5a klamavé opomenutí.
Žádám Vás tímto o uzavření reklamace, či vrácení peněz.
V případě nedořešení reklamace se obrátím o pomoc kontrolního úřadu.
Přeji hezký den.
S pozdravem J.Vopršal.
Prodávající je povinen spotřebitele informovat o vlastnostech prodávaných výrobků a o způsobu použití a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití. V daném případě se však výpovědi obou stran sporu rozcházejí, není proto možné určit, zda byl spotřebitel řádně informován. Pokud nebude možné prostřednictvím naší služby dosáhnout smírného řešení, budou se strany sporu muset pro vyřešení případu obrátit na soud. Jedině soud má možnost rozhodnout, na čí straně leží právo. Má-li spotřebitel podezření, že obchodník svými praktikami porušuje zákon o ochraně spotřebitele, má také možnost obrátit se na Českou obchodní inspekci.
Stížnost nyní přeřazujeme na prodávajícího, který má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
pochybení je v tomto případě na straně spotřebitele, protože skutečnost o nutnosti využití přiložené krytky, zajišťující vodotěsnost byla uvedena v přiloženém návodu (a byla také ve všech verzích návodů od počátku prodeje těchto hodinek). Je to zmíněno hned úplně na začátku návodu, takže kdyby do něj spotřebitel alespoň nahlédl, tak by mu mohlo být všechno jasné. Nabídl jsem mu i přesto, že je pochybení na jeho straně 50% snížení ceny na nový produkt, aby ho to případně znovu tolik nestálo, což si myslím, že je dost solidní nabídka, neboť se jedná o více než přiměřenou slevu. Návody mám uložené a můžu případně poskytnout k nahlédnutí pro posouzení - jakým způsobem mám případně se spotřebitelem postupovat, když nehodlá spolupracovat?
S pozdravem
Tomáš Ptak
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat. Nebude-li v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.