Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamace a stížnost na postup firmy T-mobile při řešení Výpovědi účastnické smlouvy
Dne 8. 9. 2015 80letá paní nahlásila ztrátu mobilního telefonu s č. 732951363
a následně podepsala Výpověď účastnické smlouvy s T-mobilem.
Toto bylo sepsáno písemně a podepsáno účastníkem a zástupcem firmy 3a.CZ s.r.o. T-mobile v Kolíně.
Zástupce T-mobilu, ovšem zavádějícím způsobem zapsal ve smlouvě o Výpovědi účastnické smlouvy, že účastník ukončuje poskytování služby u T-mobile z důvodu portace, čemuž účastnice rozuměla tak, že portace neboli přesun( viz výrazový slovník) k jinému poskytovateli služeb je naplněna tím, že si sama koupila nový mobil i s novým číslem u jiného poskytovatele. V daný okamžik by totiž přenos čísla byl nesmysl, protože mobil i sim karta s číslem 732951363 byl již ztracený a tudíž nebylo co převádět.
Když se totiž zástupce na prodejně zeptal účastnice, jestli chce jiný mobil, řekla, že to již nepotřebuje, protože to učinila dříve, a mobil už si koupila u konkurence. A to již 2. 9. 2016!!! (- koupě služby a nového mobilního přístroje u jiného operátora).
Prodejce potom bez vysvětlení napsal poznámku o portaci, které účastnice rozuměla tak, že je zapsán fakt, že má již jiný mobil a jiného poskytovatele služby a tím je vše ukončeno.
Ovšem tím celá záležitost neskončila, ale fa. T-mobile neoprávněně dále mé fakturuje za nechtěné a nečerpané služby což jsou zatím k dnešnímu datu 29. 1. 2016 celkem 4x faktury, které musela účastnice uhradit.
Proto dcera účastnice 22. 1. 2016 kontaktovala operátorskou linku se žádostí o vyřízení a uzavření celé záležitosti.
Bohužel neznala přístupové heslo a tak byla nucena 27. 1. 2016 ačkoliv nebydlí v Kolíně, i s účastnicí navštívit prodejnu v Kolíně, kde byla smlouva o výpověi účastnické smlouvy 8. 9. 2015 sepsaná. Zástupce prodejny (zřejmě pan M.?) telefonoval na linku T-mobile a hovořil s kolegyní V., se kterou dcera celou záležitost posléze probrala s tím, že ukončení smlouvy o poskytování služeb fa. T-mobile akceptuje k datu 8. 10. 2015 a platby fakturované za další období (celkem 3x), zašle zpět na adresu účastnice - hovor bude jistě vyhledatelný, probíhal cca kolem 15h. 27. 1. 2016 z mob.čísla prodejny – pravděpodobně tel. 603547500. Prodejce následně hovor ukončil a informoval účastnici, že na prodejně se nemusí nic sepisovat ani nebude nic řešit, protože to již zpracovává zákaznická linka. Ovšem když dcera linku opakovaně 27. 1., 28. 1. a 29. 1. 2016 kontaktovala a chtěla se ujistit, že je záležitost již uzavřená, bylo jí nakonec sděleno pracovnicí Švarcovou, že to není možné, protože účastnice musí zajít znovu na prodejnu a sepsat novou – další smlouvu o Výpovědi účastnické smlouvy!!!!!! A to přesto, že 80 letá paní již na prodejně 27. 1. byla, a kde ji jak prodejce, tak i pracovnice zákaznické linky sdělila, že takto na prodejně i telefonicky se zákaznickou linkou reklamovaná výpověď je již zpracovávána a nic se již nemusí sepisovat a o nic se již účastnice nemusí starat.
Po všech kontaktech zákaznické linky z mobilního telefonu dcery účastnice ve dnech 27. 1., 28. 1., 29. 1., kdy musela dlouze každé pracovnici znovu celou záležitost vysvětlovat zjistila, že záležitost nikdo neřeší a ze strany T-mobilu je vůči účastnici v celé záležitosti postupováno naprosto nekorektně, s obstrukcí a nadále jsou ji neoprávněně zadržovány uhrazené platby a účtovány další, které bude muset uhradit, i když v dobré víře k 8. 9. 2015 ukončila s firmou T-mobile službu o poskytování služeb Výpovědí účastnické smlouvy.
V manuálech pro vypovězení smluv má fa. T-mobile napsáno, aby účastník sdělil, proč od poskytovatele odchází viz https://www.t-mobile.cz/podpora/caste-dotazy/-/refId/faq-74a52fdc0660c8801002706d4e8bc4e2
Toto je zavádějící, neboť pokud zástupce T-mobilu zapíše: důvod odchodu zákazníka je odchod ke konkurenci neznamená to – PORTACI. Když starší dáma důvěřivě na otázku:“ proč u nás končíte službu?“ odpověděla: „šla jsem ke konkurenci a koupila si tam mobil“. Nejedná se tedy o žádost o Převedení čísla, na kterém Operátor poskytuje Účastníkovi Služby pod obchodní značkou T-Mobile k jiné obchodní značce, ale o manipulaci s odpovědí, kterou účastnice sdělila prodejci jen fakt, že již má nový telefon a službu jinde. Navíc v původní Výpovědi účastnické smlouvy z 8. 9. 2015 není zapsána lhůta, která by musela být vyznačena při převodu čísla k jinému poskytovateli z důvodu omezené doby časové platnosti převodu a není ani sjednána forma jakékoliv komunikace s účastníkem, dokonce chybí i kontaktní adresa na účastnici, která v té době již mob. telefon s číslem 732951363. Časový údaj jednoho měsíce byl účastnici vysvětlen, jako doba pro zpracování výpovědi z důvodu zaplacení poslední fakturované platby. Znovu připomínám, mobil měla ztracený!!!tedy žádný neměla. Účastnice nebyla ve smlouvě ani poučena o postupu, převedení čísla k jinému operátorovi, z toho je zcela patrné, že se nejednalo o žádost Převedení čísla, ale manipulativně (nebo snad úmyslně) špatně zpracovaná žádost o ukončení Účastnické smlouvy. Myslím, že tímto způsobem T-mobil obelhává seniory. Vidím tady nekalé praktiky ze strany T-mobilu, obelhávání a manipulace se starým člověkem. Ani částka, kterou účastnice díky tomuto postupu musí na konto firmy stále posílat, i když ta jí žádnou službu neposkytuje, není zanedbatelná( zatím jsou to uhrazené faktury říjen, listopad, prosinec 2015 a leden 2016).
Z tohoto důvodu podává účastnice stížnost a žádost o přešetření postupu operátora T-mobilu při zpracování Výpovědi a urychlené ukončení účastnické smlouvy a žádá vrácení všech neoprávněně fakturovaných a již uhrazených plateb k datu podání výpovědi zpětně tj. k 8. 9. 2015 k rukám účastnice účastnice, a zároveň žádá ukončení smluvního vztahu k datu podání Výpovědi účastnické smlouvy tj. k 8. 9. 2015.
|
Tweet |
Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Dohoda o ukončení smlouvy sjednaná mezi spotřebitelkou a zaměstnancem společnosti je tak závazná a podnikatel by měl svůj závazek dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.
Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.
Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, popřípadě v soudním občanskoprávním řízení nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. V případě potřeby další právní konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.