Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#9566Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2016, před 9 lety

Tereza Holečková

Znění stížnosti

Dobrý den,
4.10 2014 jsem si v prodejně T-mobile koupila telefon LG Optimus L9 ii od té doby jsem ho měla reklamovaný 5krát.( Telefon je koupený na splátky)
Dvě reklamace byli uznané vada se
projevila nepoužily žádné náhradní díly a nastavily telefon do továrních hodnot.
Třetí reklamace uznaná už nebyla vada se prý neprojevila. Reklamace byli,že nechodily sms,mizela klávesnice,nezobrazovalo se jméno při přichozím hovoru.
4 reklamace -vady se projevily,opět provedeno tovární nastavení.

Dne 12.1 2016 jsem opět telefon reklamovala s tím,že mizí klávesnice při vyhledávání na internetu,neukazuje se jméno při příchozím hovoru a při prohlížení stránek na internetu sránka zmizí opět na plochu(tapetu) telefonu servis napsal že se vada projevila ale když dal tovární nastavení ,že se už vada neprojevila. Napsali,že vada je způsobena uživatelskými daty(instalací třetích stran). V prodejně mi řekli,že nárok na odstoupení od smlouvy nemám.

Proto potřebuji radu. Telefon mám rok a kousek z toho skoro 5 měsíců jsem ho neměla kvuli časté reklamaci a tvrdí,že nárok opět na odstoupení nemám. Děkuji.


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.2.2016 08:58, před 9 lety

Právo na odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitelka uplatnit při oprávněné reklamaci třetí stejné vady, která byla již dvakrát opravována a znovu se na zboží vyskytla. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci. Do reklamačního protokolu je však bezpodmínečně nutné uvést, že spotřebitelka požaduje reklamaci vyřešit tímto způsobem, tedy odstoupením od smlouvy.

Občanský zákoník stanoví v § 2169 odst. 2, že pokud zboží kupující nemůže řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má právo na dodání nové věci bez vad, výměnu její součásti, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

Odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Pro formulaci odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitelka využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.

www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad

Pokud však nebudou splněny výše uvedené podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opakovaného výskytu stejné vady po opravě nebo z důvodu výskytu většího počtu vad, a prodávající uplatněnou reklamaci zamítl a náležitě odůvodnil, doporučujeme spotřebitelce v případě jejího nesouhlasu s uvedenými důvody zamítnutí reklamace, poradit se se soudním znalcem, zda může určit, o jakou vadu se jedná. Na základě takto vypracovaného znaleckého posudku pak může spotřebitelka úspěšně rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace a uplatnit nárok na její řádné vyřízení ze strany prodejce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, znalecký posudek. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se však rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Spotřebitelka může využít rovněž následující kontaktní formulář na webové adrese https://www.t-mobile.cz/podpora/kontaktujte-nas.

Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Případné spory mohou být řešeny v soudním občanskoprávním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz.

V případě potřeby další právní konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.