Společnost


1-2Umobil s.r.o.

Počet nahlášených stížností:33
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#9568Reklamace - nevrácení části peněz při vrácení telefonu do 14 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 20 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2016, před 9 lety

Bohuslava Marková

Znění stížnosti

Šestého ledna jsem u firmy 1-2Umobil s.r.o. v Jaromírově ulici, Praha 4-Nusle, koupila telefon Samsung Galaxy A3 za 4690 Kč. Vrátila jsem ho během několika dní, protože jsem zjistila, že záruka na baterii je pouze 6 měsíců a výměna baterie u tohoto typu telefonu stojí kolem 2500 Kč (baterie je součástí telefonu a spotřebitel ji nemůže sám měnit).
Protože jsem se nechtěla hádat, souhlasila jsem s výměnou za jiný typ Samsungu - Samsung Galaxy S4 mini - cena 4400 Kč. Cenový rozdíl 290 Kč mi prodejce odmítl vrátit - s tím, že si musím vybrat nějaké zboží k vyrovnání rozdílu. Prodali mi předražené ochranné sklo za 219 Kč (které jsem měla už objednané jinde za 69 Kč), a nechala si ho od operátora instalovat, zbytek peněžního rozdílu mi prodejce odmítl vrátit.
Poté, co jsem se s telefonem trochu seznámila, zkoušela jsem volat. Volala jsem asi 10 známým - po několika minutách vždy vypadl zvuk - já jsem je slyšela, oni mě vůbec. 25. ledna jsem telefon šla vrátit s tím, že má závadu a že z něj není možné volat. Slíbili, že se do týdne, maximálně do dvou týdnů ozvou se zprávou o vyřízení reklamace. Když se mi do 14 dnů neozvali, šla jsem do obchodu osobně. Z původních 4690 Kč, které jsem původně zaplatila, mi vrátili rovné 4000 Kč, zbytek mi odmítli vrátit. Prý je telefon v pořádku. Z telefonu mi sundali na mou žádost ochranné sklo, které ale stejně nelze znovu použít - prosila jsem, ať mi alespoň dají nové sklo, to odmítli.
Přišla jsem tak o 690 Kč. Namítla jsem, že by bylo dobré, kdyby se k nim přišla podívat ČOI - pracovník mi odpověděl, ať klidně přijde.


Produkt

Prodejce mi nevrátil ani původní účet na 4690 Kč, ani nový účet na 4440 Kč + 219 Kč za sklo, ani kopii vyřízení reklamace.


Požadované řešení

Žádám vrácení rozdílu 690 Kč, které jsem zaplatila za původní telefon.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2016 10:27, před 9 lety

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka nemá. Pokud se však spotřebitelka s prodávajícím dohodla na výměně zboží za jiné, je tato dohoda platná. Prodávající následně odpovídá za vady na tomto novém výrobku.

Má-li věc vady, může spotřebitelka ze zákona žádat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bylo odstoupeno od smlouvy, ruší se kupní smlouva od počátku a prodávající je povinen spotřebitelce vrátit všechny peněžní prostředky, které od ní při prodeji věci převzal (skutečnou kupní cenu za novou věc – v tomto případě 4 400,- Kč).

Prodávající je povinen spotřebitelce vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitelka reklamaci uplatnila, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitelka požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud prodávající toto potvrzení nevydá, porušil tím svou zákonnou povinnost dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za takové jednání může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Pokud v souvislosti s odstraněním vady výrobku vznikla na jiné věci škoda (ochranné sklo již nelze použít), odpovídá za tuto škodu také prodávající. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3297/zadost-o-nahradu-skody-zpusobene-vadou-vyrobku-prodavajici).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2016 13:49, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.