Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Šestého ledna jsem u firmy 1-2Umobil s.r.o. v Jaromírově ulici, Praha 4-Nusle, koupila telefon Samsung Galaxy A3 za 4690 Kč. Vrátila jsem ho během několika dní, protože jsem zjistila, že záruka na baterii je pouze 6 měsíců a výměna baterie u tohoto typu telefonu stojí kolem 2500 Kč (baterie je součástí telefonu a spotřebitel ji nemůže sám měnit).
Protože jsem se nechtěla hádat, souhlasila jsem s výměnou za jiný typ Samsungu - Samsung Galaxy S4 mini - cena 4400 Kč. Cenový rozdíl 290 Kč mi prodejce odmítl vrátit - s tím, že si musím vybrat nějaké zboží k vyrovnání rozdílu. Prodali mi předražené ochranné sklo za 219 Kč (které jsem měla už objednané jinde za 69 Kč), a nechala si ho od operátora instalovat, zbytek peněžního rozdílu mi prodejce odmítl vrátit.
Poté, co jsem se s telefonem trochu seznámila, zkoušela jsem volat. Volala jsem asi 10 známým - po několika minutách vždy vypadl zvuk - já jsem je slyšela, oni mě vůbec. 25. ledna jsem telefon šla vrátit s tím, že má závadu a že z něj není možné volat. Slíbili, že se do týdne, maximálně do dvou týdnů ozvou se zprávou o vyřízení reklamace. Když se mi do 14 dnů neozvali, šla jsem do obchodu osobně. Z původních 4690 Kč, které jsem původně zaplatila, mi vrátili rovné 4000 Kč, zbytek mi odmítli vrátit. Prý je telefon v pořádku. Z telefonu mi sundali na mou žádost ochranné sklo, které ale stejně nelze znovu použít - prosila jsem, ať mi alespoň dají nové sklo, to odmítli.
Přišla jsem tak o 690 Kč. Namítla jsem, že by bylo dobré, kdyby se k nim přišla podívat ČOI - pracovník mi odpověděl, ať klidně přijde.
Prodejce mi nevrátil ani původní účet na 4690 Kč, ani nový účet na 4440 Kč + 219 Kč za sklo, ani kopii vyřízení reklamace.
Žádám vrácení rozdílu 690 Kč, které jsem zaplatila za původní telefon.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka nemá. Pokud se však spotřebitelka s prodávajícím dohodla na výměně zboží za jiné, je tato dohoda platná. Prodávající následně odpovídá za vady na tomto novém výrobku.
Má-li věc vady, může spotřebitelka ze zákona žádat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bylo odstoupeno od smlouvy, ruší se kupní smlouva od počátku a prodávající je povinen spotřebitelce vrátit všechny peněžní prostředky, které od ní při prodeji věci převzal (skutečnou kupní cenu za novou věc – v tomto případě 4 400,- Kč).
Prodávající je povinen spotřebitelce vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitelka reklamaci uplatnila, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitelka požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud prodávající toto potvrzení nevydá, porušil tím svou zákonnou povinnost dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za takové jednání může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud v souvislosti s odstraněním vady výrobku vznikla na jiné věci škoda (ochranné sklo již nelze použít), odpovídá za tuto škodu také prodávající. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3297/zadost-o-nahradu-skody-zpusobene-vadou-vyrobku-prodavajici).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.