Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poslal jsem Samsung S6 na reklamaci k 1-2umobil.cz s.r.o. Reklamace nebyla uznána s vyjádřením, že se jedná o mechanické poškození LCD.
Jako důkaz mi byla předložena černobílá fotografie, kde byla propiskou označená prasklina. Na mobilu ovšem žádná prasklina není. Navíc do protokolu o reklamaci napsali už při stavu po přijetí, že displej je prasklý. Opakuji, displej prasklý nebyl a ani nebyl poškozený, pouze byl černý a nereagoval na dotek. Navíc na něm byla ochranná fólie, přes kterou se nemohla domnělá prasklina prokázat, jak je tedy možné, že v obchodě už při přijetí prasklinu mohli vidět?
Když jsme si přišel pro mobil a požádal jsem o výdejní protokol, tak to nějakou dobu trvalo, než se protokol "našel". Kdo protokol vytvořil a kde vznikl, o tom můžeme jen spekulovat. Každopádně prodejce se mnou odmítl vykonat jakékoliv řešení, což bylo: opětovně zaslat na reklamaci anebo vrácení peněz. Výdejní protokol je plný gramatických chyb, bez razítka a podpisu.
Samsung S6 - 32 GB. SM-G920F. IMEI: 359845/06/293265/7. S/N: RFSG40KSYKO
Navrácení peněz.
|
Tweet |
Z popisu stížnosti není zřejmé, zda byla reklamace uplatněna v době 6 ti měsíců od převzetí zboží či později. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, proto je vhodné uschovávat maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu telefonu.
Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.