Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chtela bych odstoupit od smlouvy do 14ti dnu,ale bohuzel,neni uvedena adresa kam mohu vyrobek zaslat....preso,ze jsem e meilama prosila o poslani adresy Tým CITYLIPS Pro.......dopisuji si se mnou a adresu neposilaji a na mob. cislo se neda dovolat +420228882043.vyrobek chci vratit z duvodu,ze po pouzivani nejsou,absolutne, zadne zmeny....dekuji Jirakova
vraceni penez
|
Tweet |
Pokud společnost inzeruje při nabídce výrobku garanci vrácení peněz, měla by ji být schopna poskytnout, za předpokladu, že spotřebitelka podmínky této inzerované garance beze zbytku naplnila. V daném případě tedy záleží na přesné formulaci podmínek pro vrácení peněz zákazníkovi.
V opačném případě by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku. Nekalou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Zejména by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Doporučujeme spotřebitelce pro případ, že nebude ze strany podnikatele plněno, podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci pro porušení § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Dozorový orgán může podnikateli při zjištěném porušení zákona o ochraně spotřebitele na základě provedené kontroly uložit ve správním řízení pokutu.
V daném případě se jedná zřejmě o společnost mající sídlo v USA, tedy zahraniční subjekt. Pokud je činnost obchodníka vykonávána ve státě bydliště spotřebitele nebo se na tento stát jakýmkoliv způsobem zaměřuje, bude se smlouva zpravidla řídit státem, v němž má spotřebitel obvyklé bydliště. Běžně se tak budou smlouvy s českými spotřebiteli řídit českým právem, a pravidla budou stejná jako při nákupu u domácího subjektu. Toto platí, pokud se prodejce zaměřuje na prodej do České republiky.
Spotřebitelka v daném případě požaduje odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí. Občanský zákoník však pamatuje na celou řadu výjimek z tohoto práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku. Odstoupení nelze užít zejména, jde-li o:
zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit, což bude zřejmě i případ lesku na rty.
Spotřebitelka by se však mohla domáhat po společnosti dodržení inzerované 100 % záruky vrácení peněz, pokud splnila její podmínky.
Výrobek by rovněž bylo možné reklamovat pro nesplnění jakosti při převzetí, neboť zakoupením věci, u které se následně ukáže, že věc má od počátku vadu, která se nedá odstranit opravou ani výměnou za novou věc, může spotřebitel odstoupit od smlouvy z důvodu nesplnění jakosti zboží při převzetí. Prodávající totiž odpovídá kupujícímu za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.