Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zboží jsem objednala 25.1.2016 a 31.1.2016 jsem požádala emailem o zrušení objednávky. Hned následující den mi z této firmy došel mail, že zboží je vyexpedováno a nelze tak objednávku zrušit. Odepsala jsem, že přesto trvám na zrušení a zboží si nemohu převzít. Balík mi přišel 3.2., ale já jsem ho nepřevzala. Jak se mohu bránit?
Chtěla bych se zeptat, zda budu muset uhradit cestovné, když jsem si zboží objednala 25.1.2016 a 31.1.2016 jsem požádala emailem o zrušení objednávky. Hned následující den mi z této firmy došel mail, že zboží je vyexpedováno a nelze tak objednávku zrušit. Odepsala jsem, že přesto trvám na zrušení. Dne 3.1. ( o dva dny později) mi přišla SMS od PPL kvůli času doručení. Já jsem ji nepřevzala. Takže balík bude vrácen. Co lze nyní očekávat? Jsem ochotná uhradit dopravu, i když si myslím, že společnost mohla reagovat na můj požadavek včas. Lea
OptiMaskPro LLC
zrušení objednávky
|
Tweet |
V případě smlouvy uzavřené prostředky komunikace na dálku je spotřebiteli vyhrazeno právo, aby své rozhodnutí v přiměřené době změnil a od kupní smlouvy odstoupil.
Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku má spotřebitel právo od smlouvy od odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Pokud lze od smlouvy odstoupit po převzetí zboží, není zde dán důvod, aby nemohl být použit výklad a maiore ad minus a umožnit spotřebiteli odstoupení i před jeho převzetím. Tento názor potvrzuje i preambule směrnice EU o právech spotřebitelů v b. 40, která je podkladem české právní úpravy. V případě kupních smluv by lhůta pro odstoupení od smlouvy měla skončit 14 dní ode dne, kdy spotřebitel či třetí strana jiná než přepravce, která byla určena spotřebitelem, získá zboží do fyzického držení, přičemž před získáním zboží do fyzického držení by měl mít spotřebitel možnost uplatnit právo odstoupit od smlouvy.
Vzhledem k tomu, že po odstoupení od smlouvy je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli finanční prostředky vynaložené na doručení zboží, nelze po spotřebiteli požadovat tuto úhradu ani dodatečně.
Odsotupení od smlouvy přesto doporčujeme zaslat podnikateli v písemné formě z důvodu pozdější prokazatelnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.