Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firma Antipo trade sice sídlí v Praze, odkud máme i fakturu na zboží, ale reklamace přijímá firma ELLand na Slovensku.Ta má však na stránkách normální mobilní telefon pro Českou republiku Reklamace zboží, což je údajně i záruční oprava se řeší zasláním zboží na Slovensko.Cituji z reklamačního formuláře:
Podmienky reklamácie:
• Na výrobok je standardne poskytovaná 24 mesačná záruka, pokiaľ nieje uvedené inak.
• Kupujúcií dodá spolu s reklamovaným výrobkom vyplnený reklamačný protokol, kópiu faktúry a
v prípade, že se v balenínachádza aj originálny záručny list.
• Tovar pošlite prepravnou službou alebo poštou v originálnom obale vrátane manuálov a
príslušenstvom, pokiaľ to samozrejme charakter tovaru umožňuje. Tovar zabalte tak, aby pri
preprave nedošlo k jeho poškodeniu.
• Náklady spojené s prepravou k nám hradí zákazník.
Horkovzdušná trouba Beko 36300XCS
Reklamace na území ČR, záruční servis Beko opravu nechce přijmout
|
Tweet |
Dle § 2172 občanského zákoníku se práva z vady uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Uvádí-li však prodávající jinou osobu určenou k opravě (např. servis), která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Zasílání zboží do zahraničí je však nepřiměřeným požadavkem. K takovýmto ujednáním, která kupujícího omezují na uplatnění práva z vady, se nepřihlíží. Reklamaci je tedy možné také uplatnit na adrese sídla společnosti.
Spotřebiteli doporučujeme před uplatněním reklamace společnost kontaktovat (např. emailem) a ověřit si postup pro uplatnění reklamace. Takto je možné předejít případným nedorozuměním. Nereaguje-li společnost na elektronickou komunikaci, je vhodné uplatnit reklamaci písemně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (nechat si kopii dopisu a dodejku pro případ soudního sporu). Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Od tohoto dne začíná běžet lhůta pro vyřízení reklamace. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel také právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Účelně vynaloženými náklady se rozumí například poštovné uhrazené za zaslání zboží k reklamaci. Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.
Pokud společnost nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který ji může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.