Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
V roce 2014 jsem zakoupil od autorizovaného dealera Hyundai vůz i40. Při koupi vozu jsem měl jeden požadavek na výbavu vozu a to autorádio s Bluetooth handsfree, proto jsem si před koupi vozu otestoval zda můj mobilní telefon Samsung S3 bude fungovat s autorádiem (na webových stránkách Hyundai jsem si ověřil že můj telefon je podporován výrobcem autorádia). Vše fungovalo a proto jsem vůz zakoupil. Při užívání vozu jsem zjistil že se po nějaké době telefon odpojí a nelze jej opětovně připojit k autorádiu. Telefon se musel vždy znovu spárovat s autorádiem, poté se telefon opět připojil. Navíc po uskutečněném hovoru zamrzla část displeje autorádia. Toto jsem reklamoval u autorizovaného servisu, reklamaci přijal a provedl update firmwaru. Po této opravě byla odstraněn problém s zamrzajícím displejem ale problém s připojením telefonu se po čase začal objevovat znova. Proto jsem opět navštívil servis kde jsem opět reklamoval tento problém. Opět byl do rádia nahrán nový firmware ale problém se začal opět objevovat, řekl jsem si tedy že se pokusím zjistit za jakých podmínek k tomuto dochází. Když jsem zdokumentoval podmínky za jakých k problému dochází uplatnil jsem reklamaci u autorizovaného servisu, kde tuto reklamaci neuznali s odůvodněním že radio otestovali a vše je v pořádku. Při rozhovoru s technikem mi bylo řečeno že novější firmware pro tento model autorádia není k dispozici a že autorádio se již nevyrábí, takže není ani žádná naděje na to že by v budoucnu šel problém vyřešit.
Jsme vaši dlouholetí předplatitelé a proto se na vás obracím s žádostí o radu jak tuto reklamaci dále řešit.
Trvám na tom že v autorádiu je softwarová chyba, kterou servis neumí opravit, proto žádám po servisu zpět kupní cenu autorádia která v ceníku náhradních dílu vychází na cca 30 tisíc, nebo náhradu autorádia za jiný model který umožní bezvadné užívání bluetooth handsfree (nepožaduji originální autorádio Hyundai).
|
Tweet |
Nemá-li věc (autorádio) vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost žádat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Prodávající je povinen spotřebitelce vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitelka reklamaci uplatnila, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitelka požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud prodávající toto potvrzení nevydá, porušil tím svou zákonnou povinnost dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za takové jednání může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.