Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupila jsem omylem funkčně 2podobné tunery 4.12.2015 na IČO.30.12.jsem se obrátila emailem na firmu,kde jsem problém popsala a zaslala kopii nákupního dokladu.Zaměstnanec odpoveděl,že mohu 1tuner vrátit do 14dnů s popisem proč vracím.Telefonicky jsem se se zaměstnancem dohodla,že nejde o zpětný email a mohu skutečně Tuner vrátit.Po potvrzení,jsem druhý den výrobek zabalila a odeslala.Po 2dnech zavolal jiný prodavač a odmítl uznat dohodu se svým kolegou.Argumentoval koupí na ICO.To ale bylo prokazatelně uvedeno již v prvním kontaktu.Tuner poslal zpět.Odmítla jsem ho převzít s odkazem na nový občanský zákoník,který toto již striktně nevymezuje,mluví o spotřebiteli.Jsem spotřebitel.Dále jsem odkazovala na §1820/1 a 1829,kdy jsem při objednávání nebyla poučena o právu odstoupit od smlouvy(při koupi není uvedeno takovéto poučení).Píší,že se obchod řídí jejich předpisy,ale ty nejsou uvedeny.Argumentovala jsem souhlasným písemným vyjádřením jejich zaměstnance,kterému jsem nezamlčela,že výrobek byl zakoupen na IČO.Dala jsem lhůtu na vrácení peněz do 31.1.2016.Bohužel již 3týdny se mnou nikdo nekomunikuje.Ke konci komunikace se do problému vložil majitel, moji komunikaci označil za arogantní.Moje argumenty-prvotní souhlas odpovědného zaměstnance eshopu pana Jiřího Juráše ignoruje..
objednávka 215107326,Digitální tuner Yamaha T-D 500 black 130290194555 cena 10630,- s DPH
vrácení peněz maximálně výměna za jiný výrobek v ceně
|
Tweet |
Podnikatel od smluv sjednaných na dálku odstoupit nemůže, neboť toto právo náleží pouze spotřebitelům. Úprava distančních smluv se použije dle § 1810 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pouze na smlouvy, které se spotřebitelem uzavírá podnikatel.
Právo na odstoupení od kupní smlouvy si však může kupující-podnikatel dohodnout s prodávajícím, tato dohoda by byla nad rámec zákonných povinností prodávajícího. Záleží tedy na okolnosti, zda-li je takováto případná dohoda kupujícího s prodejcem (zaměstnancem společnosti) prokazatelná. Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku.
Pojem spotřebitele je definovaný v § 419 platného občanského zákoníku jako každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jedná.
Pokud je zboží koupeno na IČO a užíváno k podnikatelské činnosti, tak nelze aplikovat režim ochrany spotřebitele a nevzniká tak dle zákona právo od smlouvy uzavřené na dálku odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Toto právo je dáno pouze spotřebitelům.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.