Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 11.12.2014 jsem zakoupil na prodejně Euronics v Brně notebook. 7 měsíců bylo bez problémů. 11.8.2015 jsem podal první reklamaci. Byla uznána-problém softwaru. Stejná vada se opět opakovala v listopadu, vyjádření totožné. Zde při převzetí už mi bylo ze strany prodejce oznámeno, že na software se záruka nevztahuje!!! Ten byl, ale součástí kupovaného notebooku a při koupi jsem na tuto skutečnost upozorněn nebyl, určitě bych kupní smlouvu v takovémto případě neuzavřel. V prosinci roku 2015 se opět objevila stejná závada, při podání reklamace jsem již požadoval odstoupení od kupní smlouvy. Opět byla reklamace vyřízena opravou, tentokrát již výměnou hardware(po mých dvou upozorněních, že zde je chyba). Jelikož ale výrobku již nevěřím a po 3 stejných vadách mám nárok ze zákona na vrácení peněz, toto také požaduji. Nechal jsem zařízení na prodejně a žádal vyjádření k mému požadavku. Po týdnu jsem si přijel na prodejnu zjistit stav a jaké bylo mé překvapení, když mi oznámili, že moje odstoupení písmenou formou "leží " týden na prodejně bez povšimnutí. Prý je kolega neinformoval. Sepsali jsme tedy nové odstoupení s novým datumem a asi po 4 dnech mi ho zamítli. Předtím mi, ale bylo řečeno, že se zboží posílá do autorizovaného servisu v Německu a proto je vyřízení reklamace delší. A teď 4 dny???
Prosím o radu, jak dále postupovat. Výrobku nevěřím. Děkuji Sár
LNV80EC0052CK Ntb Lenovo IdeaPad Z50-75 AMD FX-7500, 8GB, výrobní číslo PF02WNW7
Požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení finančních prostředků. Náklady spojené s vyřízováním neuplatňuji.
|
Tweet |
Zákonná 24 měsíční záruka se vztahuje na veškeré spotřební zboží zakoupené od podnikatele v rámci jeho obchodní činnosti spotřebitelem. Podnikatel se nemůže zbavit odpovědnosti za případné vady.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.