Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#9604Neuznání reklamace a možnosti odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.02.2016, před 9 lety

Miroslav Vávra

Znění stížnosti

Dobrý den.Přez inzerát jsem zakoupil telefon Huawei od společností Vodafone.Po druhé reklamaci mi bylo zděleno že telefon nejde opravit z důvodu že se již nevyrábí a nejsou na něj náhradní díly.Bohužel mi sdělili že mi nemohou vrátit peníze ani dát jiný telefon protože byl kupovaný z druhé ruky a že u toho musí být majitel zákaznickéhu účtu.Podotýkám že je stále v zaruce dle záručního listu který jsem předal při reklamaci.


Produkt

Huawei g530


Požadované řešení

navrácení peněz nebo jiný telefon ve stejné cenové kategorii.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2016 12:05, před 9 lety

Záruka či odpovědnost za vady je součástí kupní smlouvy mezi prodejcem a kupujícím. Právo uplatňovat reklamaci má výlučně on. V praxi většinou nikdo neověřuje, zda osoba, která reklamuje a přinese všechny doklady, byla skutečně kupujícím, často to ověřit ani nejde. Jinak tomu může být u prodejců, kteří identitu svých zákazníků znají a k reklamaci mohou vyžadovat pověření. Práva z vadného plnění a z nesplněné jakosti při převzetí se nevážou na věc jako takovou, jedná se o práva a povinnosti smluvních stran kupní smlouvy. Pokud chce spotřebitel věc prodat, může při splnění určitých podmínek na kupujícího práva z vadného plnění převést. Není to však jeho povinností. Případný převod práv ze záruky nezbavuje prodávajícího spotřebitele odpovědnosti vůči novému kupujícímu spotřebiteli. Převod práv je nicméně pro nového kupujícího výhodný.

Při prodeji mezi spotřebiteli, tak jako tomu bylo v případě nákupu telefonu na inzerát, se postupuje pouze vlastnické právo k věci a nikoli automaticky i práva z vadného plnění vůči původnímu prodávajícímu. Pouze z titulu uzavřené kupní smlouvy (ať písemné, či ústní), se tedy nelze obrátit s reklamací na původního prodávajícího, byť v praxi řada z nich takovéto reklamace neodmítá. Nicméně aby měl nový majitel právo reklamaci uplatnit i u původního prodávajícího, je potřeba výslovně převést právě rovněž práva z vadného plnění.

Výše uvedené nicméně nijak nebrání uplatnění reklamace u osoby, která novému majiteli telefon prodala. Neboť i při prodeji mezi spotřebiteli vzniká prodávajícímu odpovědnost z vadného plnění dle § 2099 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to rovněž až v délce dvou let. Pokud tedy nedošlo k převodu práv z vadného plnění a původní prodávající proto nechce reklamaci přijmout, může ji nový majitel telefonu uplatnit u osoby, která mu věc prodala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2016 19:42, před 9 lety

Hezký den, pane Vávro,

já mohu potvrdit, co už zmínil dTest. Reklamaci u nás může podat pouze ten, kdo uzavřel kupní smlouvu, což v tomto případě nejste vy, ale ten, od koho jste mobil koupil. Tuto situaci vysvětlujeme také na našich stránkách na http://pece.vodafone.cz/app/answers/list/c/133,159/a_id/1135/.

Doporučuji vám, abyste se zkusil domluvit s původním kupujícím, který u nás může reklamaci uplatnit.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2016 09:07, před 9 lety

Spotřebitel se o dané problematice může dozvědět více také na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3286/postoupeni-prav-z-vadneho-plneni.

Nyní spotřebitele žádáme o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.3.2016 13:42, před 9 lety


Miroslav Vávra

Hodnocení: