Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
6.12.2015 OKAY přijali naši objednávku pod číslem 9915548322. Manžel objednával přes internet pro syna herní pc plus příslušenství k němu.
Balík byl doručený 8.12. společností Geis. Přebírala ho maminka. Avšak když jsme balík v sobotu otevřeli, zjistili jsme, že máme všechno, až na ten nejhlavnější produkt, a to HAL 3000 MČR /Intel i5-4570/8GB/1TB/GTX650/W8.1 v hodnotě 21 390kč.
Chybu jsem nejprve hledala u přepravní společnosti.Tam ji ale neudělali. Podle údajů OKAY měl balík vážit 13,2kg. Podle údajů Geis, kdy si je převažují, měl hmotnost pouze 2,559 kg. Snažila jsem se dovolat na linku, bohužel bezvýsledně. Tak jsem psala emaily a poslala OKAY i důkazy, že chyba vznikla na jejich straně. Přicházely odpovědi, že zjišťují více informací.
Asi 14dnů na to teda manžel z krabice vybalil veškeré příslušenství a zjistil, že máme navíc nějakou "krabičku" HwG Poseidon 2250.
27.12. přišel email tohoto znění: Po konzultaci Vašeho případu s příslušným skladem zboží bylo zjištěno následující.
"Zboží PCHS1055 se dne 30.11. vrátilo zpět z prodejny, pod příslušným EAN kódem bylo zaskladněno a poté zákazníkovi vydáno. Dle EAN kódu tedy bylo zboží již doručeno." 30.11.? Manžel dělal objednávku 6.12.! Na to jsme jim odpověděli, že je EAN kód objednávky bezpředmětný v této reklamační skutečnosti. A oznámili, že jsme v balíku našli jiný výrobek.
Ještě jsem dala plnou moc příteli, který 18.1.2016 OKAY navštívil osobně, doložil všechny důkazy, že zásilka nebyla doručena celá. S tím souhlasili. Po urgencích přišel 30.1. poslední email: "Celý případ byl předán na kompetentní oddělení, řešíme to i s dopravcem Geis. Jakmile budeme mít jakékoli informace, obratem Vás budu kontaktovat." Od té doby se nikdo neozval.
Herní počítač HAL 3000 MČR /Intel i5-4570/8GB/1TB/GTX650/W8.1 v hodnotě 21 390kč.
Chci, aby na základě důkazů, které byly přes emaily i osobně předloženy, OKAY konečně přiznala svoji chybu a poslala nám zmiňovaný herní počítač, který už mají zaplacený. A ať si převezmou to zboží, které nám omylem poslali.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Vážená paní Štemonová,
reaguji touto cestou na Váš podnět týkající se objednávky č. 9915548322 v našem internetovém obchodě.
Úvodem mi, prosím, dovolte, abych se Vám upřímně omluvila za nastalé komplikace a časovou prodlevu v řešení celé záležitosti.
Objednávku jsem prověřila a bohužel zde došlo k výjimečné situaci a nepředvídatelné záměně zboží - nalepených štítků. Celou věc jsme řešili s naším centrálním skladem i specialisty z oddělení logistiky a ráda bych Vám nyní zajistila co nejrychlejší dořešení.
Protože Vámi objednaný počítač již nemáme skladem, považuji za nejrychlejší řešení vrácení kupní ceny. V případě, že byste měla zájem počkat na dodání nového kusu od dodavatele, zajistím Vám ve spolupráci s nákupním oddělením co nejrychlejší dodání. Pokud se rozhodnete řešit situaci vrácením peněz, prosím, zašlete mi číslo Vašeho účtu na e-mailovou adresu as01.es@okaycz.eu. Zajistím Vám promptní vyřízení a vrácení kupní ceny v nejbližším možném termínu.
Ještě jednou se Vám velmi omlouvám za nastalé nepříjemnosti, věřím však, že společně již situaci finálně dořešíme k Vaší plné spokojenosti.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Dobrý večer,
jsem ráda, že společnost Okay uznala svou chybu. I když mě mrzí, že se "něco" začalo dít až po tom, co jsem se obrátila na vasestiznosti.cz, předtím komunikace ze strany Okay velice vázla. Byl to dárek na Vánoce pro syna. :( Teprve po třech měsících se to blíží ke konci.
Omluvu přijímám a požaduji vrácení peněz. Číslo účtu zašlu na výše udávanou emailovou adresu.
Jen bych ještě chtěla vědět, jakým způsobem se vyřeší zboží, které nám omylem poslali a o kterém jsem se zmiňovala v úvodní stížnosti? Věřím, že Okay po mě nebude chtít, abych ho na svoje náklady poslala zpět.
Tady si nechávám případ zatím otevřený, protože peníze ještě na účtu nemám.
Až bude vše v pořádku, uzavřu moji stížnost.
Vasestiznosti.cz děkuji za pomoc při řešení tohoto případu.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na spotřebitelčinu otázku.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.