Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#9625Neuznaná stížnost na změnu tarifu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.02.2016, před 9 lety

Jiří Bohatý

Znění stížnosti

Dobrý den,
dnes 5.2.2016 jsem obdržel Rozpis vyúčtování služeb, kde jsem dostal poprvé informaci o tom, že náš stávající tarif bude nahrazen tarifem Volání ČR. Tarif bude změněn 6.2.2016 a pokud mi tarif nevyhovuje můžu odstoupit od smlouvy. V současné době po různých slevách platím 100 Kč měsíčně a nově mám platit 299 Kč.
Kontaktoval jsem operátora na zákaznické lince, který mi potvrdil, že jsem informaci o změně tarifu dostal až ve vyfakturování za měsíc leden 2016.Požadoval jsem prodloužení termínu ponechání stávajícího tarifu. Specialistka pro reklamace termín nemůže posunout a jestli chci ukončit smlouvu bez výpovědní lhůty, tak to musím učinit dnes 5.2.2016 do 20:00. Následně jsem písemně obdržel zamítnutí stížnosti od specialistky pro reklamace včetně formulace "reaguji na Vaše podání týkající se změny Vašeho tarifu pevné linky na čísle xxxx o které jsme Vás informovali ve vyúčtování za období 01.01.2016 - 31.01.2016" (datum vystavení dokladu je 3.2.2016).


Produkt

Změna tarifu O2 Volání 300 na tarif Volání ČR


Požadované řešení

Prodloužení termínu pro změnu tarifu minimálně o měsíc


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2016 10:12, před 9 lety

Zákon o elektronických komunikacích stanovuje přesný postup, který musí operátor dodržet, aby mohl obchodní podmínky a smlouvu jednostranně změnit.

Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací (dále jen "operátor") má dle § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, povinnost informovat spotřebitele o změně smlouvy (tj. tarifu), a to nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti této změny. Zároveň je operátor povinen informovat spotřebitele o právu na bezplatné ukončení smlouvy ke dni nabytí účinnosti změny tarifu. Informaci je operátor povinen poskytnout způsobem, který si spotřebitel jako účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.

Spotřebitel má tedy nárok na bezplatné ukončení smlouvy ke dni nabytí účinnosti změny tarifu, pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka. Smlouvu může však vypovědět i poté dle § 63 odst. 1 písm. p), je ale možné, že operátor bude dle uzavřené smlouvy oprávněn vyčíslit náhradu v maximální výši 1/5 součtu všech zbývajících úhrad ze smlouvy na dobu určitou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2016 11:28, před 9 lety

Dobrý den,

na rozhodnutí byste skutečně měl mít více času.
Záležitost opětovně prověříme a o výsledku vás budeme co nejdříve informovat.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
12.2.2016 11:55, před 9 lety


Jiří Bohatý

Hodnocení:

Komentář: Dnes mne kontaktovala pracovnice O2 a informovala mne o změně tarifu až k datu 6.3.2016. Údajně nám zaslali chybnou informaci o původním termínu změny.