Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
před Vánoci jsme si objednali z tohoto obchodu zboží, které nás sice dodali v termínu, ale bylo zaměněno za jiné. Při zjišťování, jak v této situaci postupovat nám byl navržen pouze jeden postup a to ten, že zboží vrátíme na jejich adresu a až po převzetí zboží nám zašlou zboží správné, nebo peníze. Bohužel ale pro nás tento postup řešení není příliš vhodný vzhledem k tomu, že zboží již máme zaplacené a tento postup nám nezaručuje, že zboží či peníze zpět opravdu dostaneme. Dá se v této věc postupovat i jinak?
objednáno AMICA OSC 610, doručena koloběžka
Rádi bychom nějakou záruku dodání správného zboží. Způsob, který nám zaručí, že dostaneme správné zboží, či zpět peníze.
|
Tweet |
Spotřebitelka má k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.
V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno nebo bylo nefunkční. Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy buď vadu opravit, nebo výměnit zboží za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitelka právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Pokud se spotřebitelka rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodejci zdůvodňovat.
Neodpovídá-li zboží zakoupené distančním způsobem představám spotřebitelky, má tedy možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Vzor pro odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno.
Vážená paní Alferyová,
velice se Vám omlouvám za komplikace s Vaší objednávkou.
V tomto případě je potřebné zboží zaslat na naší adresu reklamačního oddělení, jak Vás již informoval kolega v e-mailu.
Náklady spojené se zasláním ( zpravidla podací lístek) Vám budou samozřejmě proplaceny. Stačí, když nám na e-mailovou adresu reklamace@mall.cz zašlete ofocený podací lístek a číslo Vašeho účtu.
Jakmile se nám zboží vrátí zpět na sklad, budou Vám taktéž vráceny peníze za objednávku.
Můžete také využít vrácení zboží na jakékoliv naší pobočce. Stačí, když se dostavíte s výrobkem, který Vám byl zaslán a číslem Vaší objednávky. Kolegové na pobočce s Vámi reklamaci vyřídí.
Seznam našich prodejen naleznete zde https://www.mall.cz/prodejny .
Děkuji za pochopení,
S pozdravem,
Kristina Svatíková
overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.