Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dne 25. ledna 2016 jsem od společnosti Vodafone obdržela ke svému mobilnímu telefonnímu číslu 777 245 908 vyúčtování – daňový doklad č. 431781114 na celkovou částku 1033 Kč.
Vyúčtování jsem reklamovala, neboť s jeho výší nesouhlasím.
S operátorem Vodafonu jsme si vysvětlili, že nezvykle vysoká částka vznikla proto, že mi během zúčtovacího období přišlo 5 sms z čísla 90460099 s nabídkou na stahování dat zdarma. Na sms jsem nijak nereagovala. Dle vyúčtování se jedná o platbu třetím stranám.
Operátor mi vysvětlil, že za pouhé přečtení zprávy mi bylo zaúčtováno 99 Kč za každou sms, jedná se tedy o celkovou částku 495 Kč. Sdělila jsem operátorovi, že jsem nikým nebyla upozorněna na to, že se za přečtení zprávy platí. Operátor mi odsouhlasil, že toto jednání je podvodné a postoupil celou věc k reklamaci.
Reklamace byla uzavřena dne 2. 2. 2016 s tím, že mi peníze za podvodné sms nevrátí a nehodlají s podvodným číslem nic dělat.
Dle mého názoru by mi měl Vodafone vrátit peníze za platby třetí stranám a především by měl řešit situaci s podvodným telefonním číslem. Jako operátor by si měl ověřovat, komu posílá peníze, aby nebyli poškozování jeho klienti.
|
Tweet |
Získala-li společnost majetkový prospěch bez toho, aby k tomu měla právní důvod, jedná se o bezdůvodné obohacení. Společnost má v takovém případě povinnost vydat to, oč se obohatila. Spotřebitelka by měla podnikatele vyzvat k vydání neoprávněně nabytého majetkového prospěchu. Více informací k této problematice je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni. V tomto případě je však nutné tuto výzvu směřovat na společnost, která rozesílá neobjednané SMS zprávy, nikoliv na operátora. Je tedy vhodné se u operátora informovat, kdo je odesílatelem těchto zpráv. Spotřebitelka může také zažádat o blokaci těchto zpráv do budoucna.
Hezký den, paní Deutschová,
v tomto případě nejsme poskytovatelem služby my, ale třetí strana. Jestli tedy nesouhlasíte s účtováním, je třeba celou záležitost reklamovat u poskytovatele služby.
V tomto případě se jedná o společnost Dimoco, informace včetně kontaktních údajů najdete na http://www.platmobilem.cz/databaze-cisel/vysledky-hledani?cislo=90460099.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den, děkuji za sdělení jména společnosti, které podvodné číslo provozuje. Vaše reakce ovšem stále není taková, jakou bych jako Vás věrný zákazník očekávala. Několikrát jsem jednala s vaším telefonním operátorem i osobně s pracovníky na pobočce Vodafonu se žádostí o zrušení smlouvy s Vámi. Bylo mi sděleno, že dle všeobecných podmínek, dojde k zrušení v koncem následujícího zúčtovacího období. Myslím si, že vzhledem k tomu, že jsem prostřednictvím Vás přišla o značnou sumu peněz, bylo by od Vás fér, kdybyste mi vyhověli a zrušili moji smlouvu s Vámi již koncem tohoto zúčtovacího období. Myslím, že je to minimum, co pro mne můžete udělat.
Dobré odpoledne, paní Deutschová,
při výpovědi smlouvy postupujeme podle Všeobecných podmínek a výpovědní doba je skutečně 1 celé zúčtovací období. Nemám možnost vám nabídnout její zkrácení.
Kdybyste měla dotaz přímo ke svému číslu, můžete nás kdykoliv kontaktovat také on-line na http://tam.je/formular.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Neříkejte mi, že to nejde. Dobře vím, že kdybyste jen trochu chtěli, tak lze smlouvu končit dřív. Je to jen a pouze na vaší vůli vyhovět zákazníkovi. Ještě jednou Vás žádám o uzavření smlouvy ve zkráceném termínu.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost.
Dobré odpoledne, paní Deutschová,
na tuto otázku jsem vám už odpovídal a opravdu pro vás jinou odpověď nemám. Výpovědní lhůta vychází ze Všeobecných podmínek a uplatňujeme ji vždy podle toho.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.