Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, mám problém se signálem od telefonního operátora O2. Již šestým rokem jsem zákazníkem O2. Celou dobu mám problém se signálem v místě svého bydliště i v místě, kde pracuji, to samé má moje manželka.Je to lokalita Blatec a Drahlov, cca 11 km od Olomouce. Neustále nám chodí sms od operátora, že máme zmeškané hovory, že se nám někdo nemohl dovolat. Nyní jsem v situaci, kdy opravdu potřebuji s manželkou v kontaktu 24 hodin denně. Řešil jsem to s operátorem v call centru, po deseti minutách, kdy jsem vysvětloval, co potřebuji mne přepojili na technika,který mi po patnácti minutách sdělil, že signál je v pořádku a pokud budu mít s nějakým hovorem problém, ať zavolám a oni ten konkretní hovor prověří. Na můj dotaz, jak mám zavolat, když na telefonu mám napsáno "pouze tísňová volání" mi technik odpověděl, že musím zavolat. Ještě jednou jsem se ptal na totéž, jelikož jsem myslel, že si technik dělá legraci, ale odpověď byla stejná. Problém nutně potřebuji vyřešit, proto jsem zahájil kroky vedoucí k přechodu k jinému operátorovi. Jelikož mám smlopuvu ještě na rok, byla mi vyměřena smluvní pokuta cca 2000 korun. S tímto nesouhlasím, jelikož nemohu využít službu kterou platím. Pokoušel jsem se o domluvu, aby mi byla pokuta prominuta, ale nikdo není ochoten se mnou jednat. Neodstupuji z legrace, ale proto, že nemohu telefonovat a mám plati za něco, co nemám. Pro doplnění uvádím, že mám eplně funkční telefony, hovory na jiných místech jsou v pořádku. Děti využívají službu od Vodafone a nemají problém. Prosím Vás aspoň o radu, co se dá s tímto problémem dělat. Děkuji.
Chci jednat o prominutí smluvní pokuty.
|
Tweet |
Rozsah pokrytí je jedním z parametrů kvality služby a účastník by měl být o tomto parametru dostatečně informován. Sílu signálu je možné ověřit prostřednictvím map pokrytí, které ale nemusí být vždy stoprocentní. Spotřebitel by si měl tyto skutečnost ověřit již před uzavřením smlouvy. Vzhledem k tomu, že s ohledem na fyzikální a geomorfologické faktory není možné zaručit dostupnost signálu vždy a všude, považuje Český telekomunikační úřad za férové, kdyby operátor umožnil účastníkovi ukončení smlouvy bez sankce, pokud došlo ke zhoršení pokrytí daného území z důvodů výhradně na straně operátora. Na druhou stranu také existují i důvody, které jsou mimo dosah operátora (např. stavba výškových budov nebo jiné technické překážky). Toto se nevztahuje na případy, kdy naopak ke zhoršení pokrytí dojde z důvodů na straně účastníka, například v případě, že se přestěhuje.
Zákon o elektronických komunikacích neupravuje možnost odstoupení od smlouvy z důvodu vadného poskytování služby. Pro tento případ se využívá reklamace a dále námitka k Českému telekomunikačnímu úřadu.
Smlouvu lze také obecně vypovědět, operátor je oprávněn žádat úhradu částky, která nesmí být vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.