Společnost


POP Tábor - JC, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9650Zamítnutá reklamace obuvi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.02.2016, před 9 lety

Ivana Nováková

Znění stížnosti

Dne 15.1.2016 jsem reklamovala holiny zakoupené 19.11.2015 v obchodě společnosti POP TÁBOR - JC, s.r.o., v Jindřichově Hradci. Jedná se o zateplené dámské holiny, které jako vodohospodář využívám v rámci své pracovní náplně. Důvodem reklamace byl špatný výlisek levé boty, díky kterému máte při chůzi pocit, že jste si obuli botu obráceně. Při bližším ohledání boty je vada výlisku zřejmá na spoji obou bot (rozdílné vzdálenosti zřetelného spoje vedeného cca středem boty od levé či pravé hrany holiny - vzdálenosti u pravé - funkční boty zrcadlově s levou botou zcela nesouhlasí), a i při porovnání podrážek levé a pravé boty směrem k sobě, podrážky na sebe nepasují.
Reklamace mi byla zamítnuta z důvodu nezjištěné závady a boty mi byly vráceny.


Produkt

boty typ B 362 Holiny DEMAR LUNA vel. 38/39


Požadované řešení

výměna za funkční


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2016 12:50, před 9 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2016 16:08, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.