Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
15.10.2014 jsme koupili s přítelkyní boty. Dne 6.9.2015 jsme poprvé reklamovali obuv s tím, že se začala rozlepovat po obvodu. Požadovali jsme vrácení peněz s tím, že reklamace se bude asi opakovat. Reklamace byla uznána a obuv byla zalepena. Dne 9.11.2015 jsme reklamovali znovu stejnou závadu a navíc rozpárání na lýtku. Obuv opět opravena. Dne 23.1.2016 jsme reklamovali po třetí rozlepení. Požadovali jsme vrácení peněz. Obuv opravili a dnes jsme byli na prodejně. Chtěli jsme vrátit peníze a bylo nám řečeno, že peníze nesmí vracet, že máme boty opravené. Peníze nám nakonec nedali, tak jsme si vzali protokol a boty jim tam nechali. Máme tedy 3x protokol a nevíme co dál. Na ČOI mi sdělili, že záleží na prodávajícím jaký postup zvolí, z mého pohledu však prodávající porušuje zákon tím, že nás nutí si vzít opravenou obuv.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. Z možných řešení si vybírá spotřebitel a prodávající musí jeho volbu respektovat.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Jetsliže však byla reklamace stejné vady již třikrát uznána, má spotřebitel bez dalšího nárok na vrácení peněz.
V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.