Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.3.2015 jsem se svou kolegyní uzavřela smlouvu o zájezdu s CK Diamond travel. Zájezd byl ke dni 15.4.2015 celý zaplacen. Dne 23.6.2015, 5 dní před vycestováním, jsme se dozvěděly, že pro nás nejsou kajuty. Během dalších 3 dnů jsme dostávaly nejednoznačné informace, nakonec jsme nevycestovaly. Dne 26.6.2015 jsme CK Diamond travel s.r.o. předaly „Reklamaci zrušeného zájezdu“ byl nám vystaven dobropis číslo 2015095 s datem splatnosti 3.7.2015.
Já jsem peníze do dnešního dne, tj. 8.2.2016, nedostala. Dlužnou částku jsem urgovala již během prázdnin mnohokrát. První urgenci jsem zaslala emailem dne 15/7 s kopií platby včetně čísla mého účtu. Slíbili okamžité převedení peněz. Dne 17/7 následovala další urgence emailem a opět můj telefonát. Nic nezaslali ani do 12/8, proto jsem si vyžádala kopii jimi údajně zaslané platby. Tím jsem zjistila, že jejich pověřená pracovnice chybně opsala číslo mého účtu, na což jsem CK dne 12/8 upozornila, peníze se jim musely vrátit. Ani do 20/8 mi dlužnou částku nevrátili, opět jsem telefonovala a zaslala další email.
Dne 24/8 mne jejich pracovnice paní Dunajská informovala emailem o pokusu zaslat mi peníze, a to ve výši 5000,- Kč s odůvodněním, že se „částka vracela“, a se žádostí potvrdit přijatou sumu. Já jsem jí okamžitě odpověděla, že 5000,- Kč na můj účet skutečně dorazilo. Od té doby opět nereagují ani na emaily ani na moje další telefonáty. Navíc mi začali tvrdit, že já jsem jim poskytla špatné číslo účtu.
Dne 31/8 mi neotevřeli dveře své CK, proto jsem 1.9.2015 zaslala další email. Ten se vrátil dne 3/9 jako nepřečtený a odstraněný, proto jsem poslala doporučený dopis, mám kopii podacího lístku.
Dne 20.10. jsem zaslala další urgenci a dne 22.10.2015 mi poukázali opět pouhých 5000,- Kč, tedy celkem pouze 10.000,-Kč ze slíbených 20 240,-Kč.
Opět jsem jim telefonovala a zaslala další email, ale nereagují. Dne 11. ledna 2016 jsem poslala další urgenci doplacení dlužné částky, opět bez úspěchu.
plavba po Středozemním moři
Požaduji doplacení dlužné částky neprávem zadržované od července 2015.
|
Tweet |
Pokud byla mezi smluvními stranami uzavřena dohoda o vrácení zaplacené finanční částky za neuskutečněný zájezd a zároveň vystaven dobropis, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li stanovenou lhůtu, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení zaplacené kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení. V daném případě však byl vystaven dobropis číslo 2015095 s datem splatnosti 3.7.2015.
Dobropis je účetní pojem, který byl nahrazen termínem opravný daňový doklad. Dobropis je faktura se záporným znaménkem. Lze ho účtovat jako běžnou fakturu, ale právě se záporným znaménkem. Používá se při úpravě ceny formou slevy nebo vracení kupní ceny při odstoupení od smlouvy.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, která byla stanovena, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Nereaguje-li pořadatel zájezdu na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Diamond travel s.r.o.,Praha 1, Josefov, Pařížská 67/11). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.