Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.1. 2016 jsem provedla objednávku produktu Bílé šaty s krátkým rukávem a květinami - Velikost : M (pod dodavatelským kódem DS605). Cena šatů 689 Kč + poštovné 80 Kč. Celkem tedy 769 Kč. Ještě ten den jsem provedla platbu přes internetbanking.
5.1.2016 jsem obdržela potvrzení objednávky
8.1. 2016 jsem zaslala na e-mail dotaz zda obdrželi již peníze. připojila jsem scan platební transakce z mého internetbankingu jako potvrzení, že jsem platbu provedla
11.1.2016 změna stavu objednávky na internetových stránkách v detailu objednávky PLATBA PŘIJATA
15.1.2016 jsem zaslala dotaz na dodání již zaplaceného zboží. Bez odpovědi. Kontaktní telefon na stránkách nefunguje
20.1.2016 další zaslaný dotaz, kdy mi bude dodáno zboží nebo v jakém aspoň časovém horizontu (na stránkách nebylo u zboží uvedeno, že by mělo dojít k nějakému prodlení)
25.1.2016 dosud poslední kontaktování prodejce mou osobou s výzvou, aby se vyjádřili ke stavu dodání zboží...bez odpovědi
Bílé šaty s krátkým rukávem a květinami - Velikost : M , kód : DS605
V případě, že prodejce nebude schopen dodat zboží do konce měsíce (do 29.2. 2016), odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou prodejce, doporučujeme podání trestního oznámení pro trestný čin podvodu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.