Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den!Dne 10.11.2015 jsem nechala vyměnit prasklé sklo na plné funkčním IPhonu 5S v specializovaném servisu.Konzultant řekl,že se s tím nejrozšířenějším problémem setkávají pořad, a dokážou vyměnit sklo za 1 hodinu.Večer mi zavolali kvůli tomu,že po výměně skla přestal fungovat senzor přiblížení.Neměli náhradní díl, po 5 dnech čekání jsem zavolala na pobočku, a bylo mi řečeno: mobil má "modrou smrt".Na začatku prosince jsem konečně ho výzvědla, opravu jsem měla zadarmo + pouzdro.Ale následující ráno přestal načítat SIM kartu. Tím pádem, jsem zase musela vrátit IPhone do servisu.Po dalším měsíci čekání vrátili mě mobil, který se nedá používat a jak řekl konzultant ani se to nedá opravit.Nevidí SIM, Bluetooth a Wi-Fi pouze na blízké vzdálenosti.Kontaktovala jsem manažera, a on nabídl vyměnit mobil za stejný a ve stejným stavu, za podmínkou, že uhradím částku za výměnu skla.V tu dobu jsem byla ochotná na výměnu, ale čekám už měsíc a manažer nedává přesnou odpověď, kdy mobil dostanu.
oprava, Iphone 5s
Kvůli tomu nekonečnemu čekání, chci požádat o náhradu škody v peněžním vyjádření. Ceny na trhu na použitý IPhone 5S gold 64 Gb pohybují kolem 10 000,-
|
Tweet |
Zjistí-li spotřebitelka, že provedení opravy telefonu (na základě smlouvy o dílo) nebylo řádné, má možnost opravu u obchodníka reklamovat. Právo z vadného plnění je možné u zhotovitele uplatnit nejpozději do dvou let od dokončení opravy a předání věci. Spotřebitelka má však povinnost oznámit vytýkané vady neprodleně poté, kdy se o nich dozví. Neučiní-li tak, soud spotřebitelce právo z vadného plnění nepřizná. Proto je vhodné s reklamací neotálet. Vzor pro reklamaci opravy je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3278/reklamace-opravy-a-upravy-veci.
Pokud spotřebitelka uplatní reklamaci, je zhotovitel díla povinen vydat jí potvrzení o tom, kdy ji uplatnila, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitelka požaduje. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. O reklamaci musí být rozhodnuto ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má možnost od smlouvy odstoupit.
Pokud společnost nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který ji může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Převzal-li obchodník věc k opravě, ručí za škodu způsobenou na věci během opravy dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.