Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zdravim Vás. Také volali z westerfieldu.A souhlasi se zasláním .
Chtěl jsem vyzkoušet holící strojek, tak jsem to rozbalil a povedlo se mi oholit tak čtvrtku tváře. Je to nekvalitní výrobek a tudíž dál nechci nic zasílat a nejlépe jim ani tuto první zásilku neplatit . Co mi nejlépe poradíte? Mám to vrátit i s použitou žiletkou? Nemáte nějaký formulář pro zrušení odebírání zboží?
Díky za info.
Král
Holítka goodshave
Chtěl bych vrátit použité zboží, neodebírat další zásilky a nejlépe za první zásilku i když je zboží použité, tak neplatit.
|
Tweet |
V případě koupě zboží na dálku má spotřebitel obecně právo od uzavřené smlouvy do 14 dnů odstoupit, a to i bez udání důvodu. Z tohoto práva existují však výjimky uvedené v § 1837 občanského zákoníku. V případě holícího strojku se žiletkou se jedná o výjimku uvedenou v § 1837 písm. g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Spotřebitel má tedy obecně právo si zboží vyzkoušet v této 14 denní lhůtě běžným způsobem, právě jako by si jej zkoušel např. v kamenné prodejně, protože u koupě zboží na dálku tuto možnost nemá předem. Avšak pokud vyjme zboží z uzavřeného obalu (žiletky, kartáček na zuby), pak takové zboží nelze z hygienických důvodů vrátit.
Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku.
Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává. Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd., samozřejmě s uvedením jména a příjmení, adresy spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Adresa společnosti Westerfield je následující:
Westerfield International AG
P.O. BOX 18
Praha 2
12000
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.